فرهنگ رضوی، جوهره حرکت رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس بود

خبرگزاری شبستان: استاندار کرمان با برشمردن دلایل موفقیت ایران در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: فرهنگ نبوی، علوی، حسینی و رضوی جوهره حرکت رزمندگان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علیرضا رزم حسینی، استاندار، ظهر امروز(3 خرداد) در ویژه برنامه "خطابه و حماسه" آئین نکوداشت و تجلیل از نقش حجت الاسلام والمسلمین سیدیحیی جعفری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: 32 سال پیش در چنین روزی بعد از 24 روز رزم بی امان و شبانه روزی رزمندگان پشت دیوار خرمشهر و در ساعت 2بعداز ظهر، خرمشهر آزاد شد.

 

وی گفت: خرمشهری که 19 ماه در اشغال عراقی ها بود، طی چندین مرحله به دست رزمندگان ارتشی و سپاهی و بسیجی آزاد شد و خودم شاهد ورود رزمندگان به خرمشهر همراه فرماندهان شهیدی بودم که امروز هیچکدام نیستند.

 

استاندار کرمان با اشاره به یاد و خاطره  حاج احمد متوسلیان و شهیدان مهدی زین الدین، حسن باقری، حاج حسین خرازی و... گفت: پس از فتح خرمشهر، جوانان برومند، گروه گروه از عراقی ها را اسیر و تحویل کامیون ها می دادند.

 

وی با بیان اینکه عملیات خرمشهر باعث شد تا هیئت های سیاسی بین المللی برای صلح پیشقدم شوند؛ افزود: آنان نه تنها باور نداشتند ملتی بر پایه استعدادهای درونی خود ایستادگی و مقاومت کرده و خرمشهر را آزاد کند بلکه ما به مرزهای بین المللی هم رسیدیم و مذاکره به آنها تحمیل شد، بخش وسیعی از خوزستان آزاد و غنائم جنگی زیاد به دست آمد و خرمشهر با خون شهدا آزاد شد.

رزم حسینی ادامه داد: کسی باور نمی کرد و قبول نداشت که پس از 24 روز خستگی و... ظرف چندین مرحله، استحکامات دفاعی فوق العاده ای که وجود داشت شکسته شود و اولین دلیل پیروزی که از دلایل اساسی پیروزی ما در دفاع مقدس به شمار می رود؛ وحدت و همدلی بود.

 

وی پس از اشاره به وحدت میان ارتش و سپاه و بسیج، وجود فرهنگ نبوی، علوی، حسینی و رضوی را جوهره حرکت رزمندگان دانست و ایجاد موج معنوی در جنگ را مورد توجه قرار داد و افزود: در عصر مادیات و تلاش و کار، اما هیچکس برای گرفتن مدال فتح به جبهه نمی رفت و کسی حقوق دریافت نمی کرد زیرا مسابقه بود و "سابقون"برای جبهه های جنگ مسابقه می دادند.

 

استاندار کرمان، سومین عامل پیروزی را وجود روحانیت که پشتیبان حرکت معنوی در دوران دفاع مقدس بودند؛ ذکر کرد و افزود: ابتکارات فرماندهان و سرداران شهید باعث موفقیت ما شد؛ سردارانی چون صیاد شیرازی، حسن باقری که مبتکر اطلاعاتی و عملیاتی منطقه بود.

 

وی افزود: پس از عملیات فتح المبین باور نمی کردیم سه برابر منطقه آن عملیات را در بیت المقدس انجام دهیم اما شهید حسن باقری با شناسایی که انجام داد، این مسئله امکان پذیر شد.

 

رزم حسینی با یاد کردن از شهیدان احمد کاظمی، حسین خرازی و ... تصریح کرد: هرگاه به چهره حاج احمد متوسلیان نگاه می کردم واقعاً به یاد استقامت و بردباری امام علی (علیه السلام)در جنگ ها می افتادم.

وی با افزودن اینکه فرماندهان زنده ای چون سردار حاج قاسم سلیمانی که از نوادر تاریخ است و از نزدیک با وی آشنا بوده و هستم، دارای اخلاص، شجاعت و ابتکار بود.


استاندار کرمان با بیان اینکه مورخان نیاز نیست به خودشان سختی بدهند زیرا هزاران هزار سند زنده و مکتوب از دفاع مقدس افزود: آیندگان بدانند در عصری که جوانان استان با رهبری روحانیت و امام جمعه عزیزش به جبهه های جنگ رفته است نه کسی اصولگرا بود و نه اصلاح طلب بلکه همه انجام وظیفه کردند و بخشی از اداره جنگ با اقتصاد مقاومتی و مردمی آن زمان بود.

 

وی با اشاره به آئین نکوداشت امام جمعه کرمان به پاس نقش هشت ساله وی در دوران دفاع مقدس، نقش حجت الاسلام والمسلمین سیدیحیی جعفری را نقشی بی بدیل در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: هر کدام از وزرای کشور که با ایشان دیدار می کنند، می گویند: وی مثل آئینه و صادق است.

 

رزم حسینی ادامه داد: ایشان در دوران دفاع مقدس و در پشت جبهه های جنگ با خطابه ها و تجلیل و تشویق رزمندگان پشتیبان رزمندگان بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 370351

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha