عملیات اجرایی ساخت هتل زائران در مرز شلمچه آغاز شد

خبرگزاری شبستان: به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر عملیات اجرایی ساخت هتل سه ستاره در نقطه صفر مرزی شلمچه با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، این هتل با سرمایه گذاری خارجی با اعتباری افزون بر 600 میلیارد ریال و ظرفیت یکهزار نفر زائر در مدت دو سال ساخته می‌شود.

معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت کشور امروز شنبه در آیین کلنگ زنی این هتل گفت: ساخت هتل برای زائران ایرانی و عراقی در مرز شلمچه به منظور خدمات رسانی مطلوب به زائران عتبات عالیات و زوار عراقی انجام می‌شود و امید است این پروژه در مدت زمان دو سال در خدمت زائران قرار گیرد.
وی گفت: سازمان حج و زیارت نیز تمهیدات لازم را برای تسریع در اجرای این پروژه فراهم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در این آیین با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات و زوار عراقی در این نقطه که یکی از کانون‌های مهم تردد زوار می‌باشد، لازم است.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر افزود: با ساخت هتل، زمینه لازم برای احداث و راه اندازی امکانات جنبی و خدمات رسانی مطلوب و بهتر به زوار ایرانی و عراقی فراهم می‌شود.

این دو پروژه واقع در شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر و مرز چذابه در 100 کیلومتری شمال غرب اهواز قرار دارند و درآیین کلنگ زنی آن عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان و آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به شهدای گمنام شلمچه ادای احترام کرد

همچنین سرپرست حجاج ایرانی به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور در مزار شهدای گمنام شلمچه از مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس بویژه شهیدان عملیات غرورآفرین بیت المقدس تجلیل کرد.
حجت الاسلام قاضی عسکر شهرهای آبادان و خرمشهر را نماد مقاومت و ایثار ملت ایران خواند و گفت: این دو شهر باید به نماد توسعه و پیشرفت کشور تبدیل شوند.
وی با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات غرورآفرین بیت المقدس در سال 1361 گفت: خدمت به مردم خرمشهر و آبادان وظیفه ای ملی و میهنی است و ما برای آبادانی بیشتر این مناطق تلاش می کنیم. رییس سازمان حج و زیارت، معاونین، مدیران و کارگزاران حج و زیارت خوزستان نیز در این آیین حضور داشتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت کشور حجت‌الاسلام قاضی عسکر در حاشیه کلنگ زنی هتل سه ستاره در شلمچه از گذرگاه مرزی این منطقه که یکی از کانون‌های مهم تردد زوار ایرانی و عراقی می‌باشد، دیدن کرد.
وی در این بازدید که جمعی از مقامات محلی عراقی نیز حضور داشتند بر خدمت رسانی به زائران دو کشور عراق و ایران در منطقه شلمچه تاکید کرد.

مرز چذابه در محدوده شهرستان دشت آزاگان و مرز شلمچه در محدوده شهرستان خرمشهر دو کانون مهم تردد زایران ایرانی و عراقی به شمار می‌رود.

این دو مرز بین المللی به تدریج از تیرماه سال 1382 پس از سرنگونی رژیم بعثی عراقی بازگشایی شد.  چذابه با استان میسان و شلمچه با استان بصره مرز مشترک دارند.
پایان پیام/
 

کد خبر 370392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha