بی اعتمادی مردم به نظام؛ هدف دشمن/فعالیت 125شبکه فارسی زبان علیه ایران

خبرگزاری شبستان:معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه خاکریز امروز دشمن شهرها و خانه های ماست، گفت: شبکه های ماهواره ای سست کردن بنیان خانواده ها را هدف قرارداده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، سردار عبدالرضا آزادی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین کشور، صبح امروز(4 خرداد) در همایش نهضت روشنگری با اشاره به اینکه خاکریز امروز دشمن شهرها و خانه های ماست، اظهار داشت: گلوله دشمن امروزه بی سر و صدا است و امواج آن به درون خانه ها نفوذ یافته و این رخنه را باید باور کنیم.


وی یکی از اهداف دشمن را بی اعتمادی مردم نسبت به پایه های انقلاب و تهاجم به باورهای قلبی مردم دانست و افزود: تمسخر روح استقلال ملی و زبان فارسی، تحقیر خلقیات ایرانی، ترویج اصالت لذت در جامعه از جمله مولفه های تهاجمی دشمن است همچنین ترویج تردید در مردم به جای عزم ملی، شبهه افکنی به جای ایمان راسخ نیز از محورهای تهاجمی دشمن است.

 

وی با بیان اینکه منشأ ایجاد حقارت، ترویج بی اعتقادی، لذت جویی، مدگرایی در جامعه ماهواره است، تصریح کرد: موضوع مقابله با ماهواره و رسانه های بیگانه در دستور کار روشنگری و گفتمان سازی بسیج در سال جاری قرار گرفته است.


معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی اینترنتی مهم ترین پایگاه و سلاح تهاجمی دشمن در عرصه جنگ نرم است، ابراز کرد: شبکه های ماهواره ای منشأ بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی همچون طلاق، اختلافات قومی و مذهبی، لذت جویی، بزهکاری، بلوغ زودرس و غیره را منجر شده است.


وی کمترین آسیب شبکه های اجتماعی را نشر اطلاعات دانست و گفت: با عضویت در این شبکه ها اجازه می دهیم که دیگران وارد حریم خصوصی ما شوند و هیچ گونه حفاظتی از تصویر و مطالب ما در شبکه های اجتماعی نمی شود.


سردار آزادی خاطرنشان کرد: خشونت طلبی، جاذبه های جنسی، تقدس زدایی، ترویج شیطان پرستی، حیا زدایی، اسلام هراسی و ایران هراسی رویکرد بازی های رایانه ای است.


وی بیان کرد: برخی از افراد گمان می کنند که شبکه های اجتماعی همچون دستگاه های ویدئو هستند و آسیبی جدی ندارد اما با کمی دقت می توان فهمید که دستگاه ویدئو ثابت است اما شبکه های اجتماعی فعال است و روح و روان جوان ها را مورد حمله قرار می دهد و نمی توان همانطور که با دستگاه های ویدئو کنار آمد با پخش برنامه های ماهواره ای هم کنار آمد.


معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین کشور اشاره ای به شیوه مقابله با جنگ نرم دشمن داشت و تصریح کرد: مقابله سخت افزاری و سلبی با این پدیده چاره راه نیست و در این خصوص باید با ماهیت، اهداف و پیامدهای شبکه های ماهواره ای را شناخت.


وی با اشاره به اینکه بیشترین شبکه های ماهواره ای از آمریکا و توسط یهودیان و صهیونیست های آمریکایی مدیریت می شود، اذعان کرد: در سال 73 تنها سه شبکه فارسی زبان علیه ایران فعالیت می کرد اما در طول 20 سال اخیر به 125 شبکه رسیده است.


سردار آزادی تاکید کرد: بیش از 50 درصد شبکه های اجتماعی مخصوص فیلم ها و سریال هاست و خانواده ها را هدف قرار داده است.


وی اشاره ای به رویکرد شبکه های ماهواره ای داشت و ابراز کرد: من محوری، فردگرایی، لذت جویی، مصرف گرایی، تنوع طلبی، آزادی های بی قید و بند، پوچ گرایی، اختلافات قومی و مذهبی، فروپاشی خانواده ها از رویکردهای شبکه های ماهواره ای است.


معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین کشور مهمترین آسیب شبکه ها ماهواره ای نسبت به خانواده ها را تغییر سبک زندگی دانست و تاکید کرد: تلویزیونی شدن مردم به فیلم ها و سریال ها یکی از پیامدهای تغییر سبک زندگی، سست کردن بنیان خانواده ها و از دست رفتن جایگاه پدر و مادر در خانواده ها است.


وی با بیان اینکه مسئله طلاق به ویژه طلاق در 5 سال ابتدایی زندگی مشترک در کشور در حال افزایش است، اظهار کرد: برگزاری جشن طلاق برای مقبوض ترین حلال خداوند زنگ خطری است که باید به صورت جدی نسبت به آن برنامه ریزی داشت.


سردار آزادی با اشاره به اینکه برخی از افراد دلیل تماشای ماهواره را تنهایی و بیکاری می دانند و گفت: اگر خلاهای عاطفی برطرف شود و زن و مرد برای یکدیگر وقت کافی داشته باشند به سراغ این پدیده نخواهند رفت.


وی با بیان اینکه برخی افراد نیز برای دریافت اخبار آزاد سیاسی مشتاق دیدن شبکه های ماهواره ای هستند و در این زمینه باید پرسید که آیا این شبکه ها تمام واقعیات را بیان می کنند؟ ادامه داد: برخی نیز استفاده علمی از ماهواره ها را دلیل استفاده از این شبکه ها می دانند و در این مورد نیز این سوال پیش می آید که آیا منابع اسنادی و کتابخانه ای در زمینه های علمی وجود ندارد.


وی با بیان این سوال که با ماهواره ها و شبکه های ماهواره ای چه باید کرد؟ گفت: با این پدیده نمی توان برخورد چکشی داشت و نه می توان در برابر آن تسلیم شد و نه تهدید چاره کار است و بلکه باید به دنبال برخورد حکیمانه بود.


سردار آزادی بیان کرد: بخشی از مردم نیز که آگاهانه از خطرات ماهواره، از این پدیده شوم استفاده می کنند، باید این سوال ها را برای آنها مطرح کرد که آیا منشا افزایش نرخ طلاق و سرد شدن زندگی ماهواره ها نیست، آیا عادی شدن روابط دختر و پسر منشا ماهواره ای ندارد.


وی با اشاره به اینکه براساس یافته های روانشناسان تحریکات جنسی بر حافظه فعال تداخل ایجاد کرده و تاثیر منفی بر فرآیند شناختی انسان دارد، گفت: دیدن فیلم ها و سریال های مبتذل تاثیرات منفی بر چشم، مغز، حافظه و پریشان حالی انسان ها دارد.


معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان کرد: شبکه های به ظاهر مذهبی ماهواره ای چیزی به جز اختلاف افکنی ندارند و به دنبال زنده کردن جریان های تکفیری هستند.


پایان پیام/

کد خبر 370496

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha