برگزاری جشن عید مبعث در کانون های مساجد مازندران

خبرگزاری شبستان: مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: جشن عید مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) شب و روز مبعث در 943 باب کانون فرهنگی و هنری این استان برگزار می شود.

محمد فوقی، مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران امروز(5خرداد) به خبرنگار شبستان گفت: جشن های خودجوش و مردمی عید مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص)، شب این عید بزرگ و روز عید مبعث به همراه اقامه نماز جماعت در 943باب کانون فرهنگی و هنری این استان برگزار می شود.


فوقی با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زمینه برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با سیره پیامبر(ص) در کانون های فرهنگی و هنری، افزود: سخنرانی پیرامون فلسفه بعثت، سیره علمی و عملی رسول اکرم (ص) و اعمال وارده در شب و روز مبعث نیز از دیگر برنامه های کانون های مساجد در عید مبعث است.


وی با بیان اینکه عید مبعث به عنوان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان موجب ظهور خیر و برکات در حیات بشریت شد، گفت: تقویت فکر و اندیشه‎های صحیح، افزایش سطح آگاهی مردم، پاسداری از قرآن کریم و راهنمایی مردم جامعه از خرافه‌پرستی و سنت‎های زشت جاهلی به چشمه حقیقت و راه مستقیم از جمله اهداف بعثت رسول خدا(ص) است.


وی با بیان اینکه بعثت پیامبر اکرم (ص) انسان‌ را از سرگردانی در وادی ظلمت نجات داد، اظهار داشت: سخنرانی در خصوص ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت محمد(ص)، مولودی خوانی، شب شعر، اجرای سرود، برگزاری مسابقات فرهنگی، برپایی محافل قرآنی، برپایی ایستگاه های صلواتی، چراغانی کردن سردرب کانون های فرهنگی هنری از برنامه های جنبی برگزاری جشن های مبعث در کانون های مساجد است.


پایان پیام/

کد خبر 370872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha