عملکرد بانک ها در اعطای تسهیلات قابل قبول نیست

خبرگزاری شبستان: استاندار خوزستان، با انتقاد از عملکرد بانک های استان اظهار داشت: با توجه به میزان سپرده گذاری های صورت گرفته در بانک های استان، عملکرد قابل قبولی از سوی این بانک ها مشاهده نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، در جلسه کارگروه اشتغال که ظهر امروز (5خرداد) در استانداری برگزار شد گفت: استان خوزستان در خصوص اعطای تسهیلات به ازای سپرده گذاری های صورت گرفته در جایگاه 31 کشور قرار دارد که با این روند طرح های اشتغال زایی امکان اجرایی شدن را نخواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه تجربه تلخ بانک ها آنها را محتاط کرده است افزود: در بانک های استان شاهد ورود سرمایه از سوی مشتریان هستیم اما در اعطای تسهیلات بانک ها کارنامه موفقی را مشاهده نمی کنیم. این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

دکتر مقتدایی تأکید کرد: با توجه به اینکه جایگاه استان در اعطای تسهیلات نامناسب است، تشکیل جلسات کارگروه اشتغال بی نتیجه بوده و در صورت ادامه این روند این کارگروه در استان خوزستان حذف خواهد شد.

 

استاندار خوزستان، تصریح کرد: بانک ها نسبت به برگزاری جلسه با حضور معاونت برنامه ریزی استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، کشاوزی و سایر سازمان ها مرتبط با طرح های اشتغال زایی اقدام کنند تا علت برخورداری از رتبه پایین در اعطای تسهیلات مشخص شود. دبیرکل کارگروه اشتغال نیز موظف است با ارائه گزارش، بانک هایی که در این زمینه کم کاری می کنند را معرفی کنند.

 

وی در پایان تأکید کرد: بانک کشاورزی باید تلاش کند مبلغ 5/1 میلیارد دلار اعتبار مورد نیاز طرح احیای 550 هزار هکتاری زمین های کشاورزی استان را جذب و وارد استان کند.

 

پایان پیام/

کد خبر 371109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha