آزادی زنان در غرب یک توهم است/ اسلام، راهی برای زندگی

خبرگزاری شبستان: رئیس اتحادیه بین المللی زنان مسلمان گفت: برخی فکر می کنند که زنان در غرب آزاد هستند اما این تنها یک توهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، ایوان ریدلی، رئیس اتحادیه بین المللی زنان مسلمان  شب گذشته(7 اردیبهشت) در سلسله نشست های بزم اندیشه با موضوع "جذابیت های اسلام برای زن اروپایی"، با اشاره به وقایعی که منجر به مسلمان شدن وی شد،  اظهار داشت: من در سال 2001 در افغانستان توسط طالبان دستگیر شدم وهمین اتفاق واقعه ناخوشایندی برای من بود اما توانستم از آن رها شوم و نجات پیدا کنم.

 

وی با بیان اینکه  در پی آن حادثه من فهمیدم اسلام راهی برای زندگی است،افزود: من قبلا مسیحی بودم و احساس می کنم با تغییر دین خود به رشد بالاتری از نظر روحی رسیدم و برایم جالب بود که فهمیدم اسلام دینی است که از زندگی و زندگانی حمایت می کند و چنین نظامی را درون خود دارد.

 

ریدلی ادامه داد: من با توجه به شغلم که خبرنگار هستم و با خود اندیشیدم که چطور می توانم درباره مسلمانان مطلب بنویسم اما از دین آنها چیزی ندانم به همین دلیل شروع به مطالعه ترجمه انگلیسی قرآن کردم که در سوره ای از آن درباره رعایت کردن حقوق زنان صحبت شده بود و من فهمیدم که در قرآن برای زنان از نظر ارزش معنوی و جایگاه اجتماعی برای مردان، حقوق قائل شده و این موضوع برای من جالب بود.

 

وی با بیان اینکه در غرب بر اساس ظاهر زنان درباره آنان قضاوت می شود، گفت: برای من جالب است که در جمعی حضور دارم که به عنوان یک زن و کسی بر اساس ظاهرم درباره من قضاوت نمی کند.

 

ریدلی افزود: در سال 1970 در بریتانیا قانونی تصویب شد که بر اساس آن زنان می بایست در آزای کار برابر با مردان، حقوق برابری دریافت کنند اما این قانون در حال حاضر نیز در عمل اجرا نمی شود.

 

رئیس اتحادیه بین المللی زنان مسلمان با اشاره به اینکه در غرب از زنان سوء استفاده می شود، گفت: در غرب همچنان از زنان به خصوص در تبلیغات سوء استفاده می شود و برخی همچنان نمی دانند چقدر حس خوبی است وقتی در خیابان های کشوری راه بروی و حقارت را از اینکه زنان عریان در بیلبوردهای تبلیغاتی نشان داده می شوند، حس نکنی.

 

وی با تاکید بر مطالعه متن قرآن با اشاره به این مطلب که من در مطالعه قرآن تنها نبودم و زنان دیگری نیز همراه با من به مطالعه قرآن پرداختند و پس از آن بیش از 100 هزار زن در بریتانیا مسلمان شدند، افزود: زندگی افرادی که مسلمان شدند بسیار جالب بود و همین امر هم سبب شد تا بسیاری از منتقدان ساکت شوند زیرا این زنان دارای تبحر و جایگاه بالایی در جامعه انگلیس بودند.

 

ریدلی تاکید کرد: آنان فهمیدند آزادی واقعی برای زنان در نوشته های قرآن کریم پیدا می شود و این یک تهدید بزرگ برای غرب است.

 

این خبرنگار انگلیسی با بیان اینکه در غرب هرچیزی را که مربوط به اسلام است ترسناک جلوه داده شده است، گفت: در خط مقدم این جبهه افرادی که هدف قرار می گیرند زنان مسلمان هستند در اروپا دین به هر شکلی امری نکوهیده است و دین داری نکوهش می شود.

 

وی با بیان اینکه در جنگ مقابل ما، زنان در خط مقدم هستند و در بین آنان، زنانی با پوشش کامل تر بیشتر در معرض حمله قرار می گیرند ادامه داد: من به محض اینکه اسلام را قبول کردم در معرض توهین های لفظی قرار گرفتم زنان ایرانی بسیارخوشبخت هستند که در کشوری زندگی می کنند که آزادی دینی دارند.

 

ریدلی با اشاره به نقش حجاب در زندگی خود گفت: درست است که من با استفاده از پوشش و حجاب مورد آزار و اذیت قرار گرفتم اما حجاب به من کمک کرد تا بتوانم خود را در دنیا مطرح کرده، بگویم پیرو چه دین و آیینی هستم در واقع حجاب به من هویت داد.

 

رئیس اتحادیه بین المللی زنان مسلمان با اشاره به هولوکاست و اتفاقات به وقوع پیوسته برای یهودیان گفت: در دهه 1930 اتفاقاتی افتاد و یهودیان را شیطانی معرفی کردند اما این اتفاق دوباره نمی افتد که با مسلمانان اینگونه برخورد کنند و آنان را زیر سوال برده و شیطانی معرفی کنند.

 

وی با بتاکید براینکه  در حال حاضر شاهد هستیم که به باورها و پوشش ها و روش های زندگی مسلمانان حمله می شود، تصریح کرد: افراطی ها در اروپا در حال قدرت گرفتن هستند و در اوکراین حزبی روی کار آمده که مورد حمایت اروپا و غرب است و تفکرات آنها وحشتناک و ترسناک است.

 

ریدلی ادامه داد: ما به عنوان مسلمان در دوران سختی زندگی می کنیم و من بسیار خوشحال شدم که رهبر انقلاب در سخنرانی چند روز گذشته خودشان به همین موضوع اشاره کردند ایشان جزء اولین رهبرهایی هستند که درباره اختلافات قومی و تاثیرات آن صحبت می کنند و در حال حاضر در موقعیتی هستیم که باید دست یاری به سوی یکدیگر دراز کنیم و بر روی چیزهایی که سبب اتحاد ما می شود متمرکز شویم.

 

وی یادآور شد: ما اگر با هم متحد باشیم می توانیم مقاومت کنیم و اگر با هم نباشیم سقوط می کنیم و شکست می خوریم.

 

مجری شبکه پرس تی وی با بیان اینکه قبل از مسلمان شدنم باور داشتم زنان مسلمان هیچ حقوقی ندارند، گفت: من احساس می کردم همه چیز به زنان مسلمان تحمیل می شود و تحت سلطه دیگران هستند اما بعد از مسلمان شدنم فهمیدم این موضوع دروغی بیش نبوده است من زنانی را می بینم که پایه جامعه هستند و برای جامعه ثروت آفرینی می کنند.

 

گفتنی است، ایوان ریدلی به عنوان خبرنگار روزنامه دیلی میرور انگلستان ، به افغانستان سفر کرد و توسط طالبان به اتهام جاسوسی برای آمریکا دستگیر شدسپس پس از اشغال افغانستان توسط آمریکا، آزاد شد و با بدرقه رسمی حامد کرزی به انگلستان بازگشت وی پس از آزادی و بازگشت به لندن، قرآن را مطالعه کرد و پس از 2 سال مطالعه درباره اسلام، اعلام کرد که مسلمان شده است همچنین شبکه بی بی سی در مورد مسلمان شدن او مستندی ساخت و پخش کرد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 371600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha