اوقات فراغت فرصتی برای رشد و بالندگی جوانان

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: اوقات فراغت فرصت طلایی برای رشد و بالندگی جوانان را فراهم آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حسین گنجی، مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد چهارمحال و بختیاری امروز(8خرداد) در جلسه شورای مدیران این اداره کل که با حضور جمعی از کارشناسان فرهنگی و آموزشی در سالن جلسات این اداره برگزار شد، با اشاره به اینکه اوقات فراغت فرصت طلایی برای رشد و بالندگی جوانان را فراهم آورد، گفت: موضوع اوقات فراغت به عنوان یک موضوع مهم و محوری بایستی در دستور کار همه حوزه های فرهنگی، آموزشی و هنری قرار گیرد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کمیت ها و آمار شرکت کنندگان دربرنامه های اوقات فراغت افزود: نظارت بر فعالیت ها وا رزیابی کیفی برنامه ها از سیاست های اوقات فراغت در سال جاری است.


وی با بیان اینکه باید به همه سلایق و تنوع فعالیت ها توجه داشت، تصریح کرد: اثر سنجی و نظر سنجی برنامه ها و همچنین بهره گیری از ظرفیت حداکثری فضاهای فرهنگی، هنری در اوقات فراغت ضروری است.


گنجی تاکید کرد: برگزاری این برنامه ها باعث ایجاد روحیه و نشاط در شرکت کنندگان می شود و به آنها کمک می کند تا در فضایی دوستانه از اوقات فراغت خود استفاده بهینه ای داشته ببرند.


وی افزود: جوانان جمعیتی هستند که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح از انرژی‌های فراوان و متراکم آنها برای سازندگی کشوراستفاده کرد، و در عین حال بی‌توجهی به آنها تشدید انحرافات و آسیب‌های اجتماعی را در پی خواهد داشت.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به همین جهت غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان مسئله مهمی است و نباید آن را به برنامه‌های محدودی خلاصه کرد که معمولا ادارات آموزش و پرورش پس از پایان سال تحصیلی و آغاز تعطیلات تابستانی تدارک می‌بینند.


وی اظهارداشت: بارزترین ویژگی اوقات فراغت، آزادی انتخاب ونوع فعالیت است.


گنجی گفت: اگر فراغت ازجهتی زیرسلطه وعقیده افراد دیگری غیرازخود جوانان باشد، دیگرفراغت محسوب نمی‌شود، چرا که جوانان دست به گزینش می‌زنند و در برابر فرصت‌های پیش روی خود انتخاب می‌کنند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:دانستن این نکته که دانشجو در اوقات فراغت خود دست به چه انتخاب‌هایی می‌زند ازاهمیت ویژه‌ای برخورداراست.


پایان پیام/
 

کد خبر 371697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha