هزینه‌های تشریفاتی ایام نیمه شعبان کاهش پیدا کند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه مشهد خواستار کاهش هزینه های تشریفاتی ایام نیمه شعبان شد و گفت: حرکت‌های نیمه شعبان بیش از آنکه برای امام زمان (عج) باشد برای خودمان است.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز (8 خرداد) در دیدار با اعضای ستاد مردمی دهه مهدویت اظهار کرد:اجتماع مهدوی امسال نیز برای نهمین سال متوالی برگزار می شود بنابراین مسئولان اجرایی فعال تر و مبتکرانه تر برای برگزار این اجتماع اقدام کنند.


وی با بیان اینکه برنامه های دهه مهدویت پررنگ تر برگزار شود، گفت: حرکت‌ها و جشن های میلاد امام زمان (عج) بیش از آنکه برای امام زمان (عج) باشد برای آرامش خاطر خودمان است چرا حضرت ولی عصر نیازی به این جشن ها ندارد.


آیت الله علم الهدی تصریح کرد: برگزاری این جشن‌ها موجب می شود که در دنیا به عنوان دلداده امام زمان شناخته ‌شویم و همه دنیا ما را به عنوان دلدادگان آن حضرت بشناسند.


امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه برای فعالیت و خدمت رسانی به حضرت ولی عصر با اخلاص وارد عمل شوید چرا که اخلاص بزرگترین سرمایه هر عمل است، افزود: متولیان جشن های دهه مهدویت باید ارادت امام زمان (عج) و اخلاص را مبنی فعالیت های خویش قرار دهید.


وی خواستار کاهش هزینه های تشریفاتی ایام نیمه شعبان شد و گفت: دست اندرکاران اجرایی جشن های دهه مهدویت به جای چندصد میلیون پول چراغانی ‌جشن‌های نیمه شعبان‌ اولویت‌ها را برای رضایت مندی مردم در نظر بگیرند.


آیت الله علم الهدی به افزایش میزان رضایتمندی مردم در نیمه شعبان اشاره و خاطر نشان کرد: مسئولان برای جلب رضایت مردم در برگزاری جشن های دهه مهدویت اولویت ها را در نظر داشته باشند و باتوجه به گرمای خرداد ماه مشهد مسئولان اقدام به نصب سایبان برای محل اجتماع کنندگان مهدوی کنند.


عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: همچنین مسئولان ذی ربط به جای نصب المان های گران قیمت برای ایام نیمه شعبان در سطح شهر هزینه مترو و اتوبوس را در روز میلاد حضرت را برای مردم رایگان کنند.


وی در بخشی دیگر از سخنان خود با انتقاد از مجمع امور صنفی اظهار کرد: عده‌ای از اصناف در ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) به احترام امام رضا(ع) حاضر نشدند مغازه‌هایشان را تعطیل کنند بنابراین مجمع امور صنفی باید در این مورد اقدام جدی انجام دهد.


 امام جمعه مشهد همچنین به یکی دیگر از اشکالات دررابطه با مجمع امور صنفی اشاره کرد و گفت: عده‌ای از اصناف نیز صدای نمازجمعه را می‌شنوند اما حاضر نیستند دو ساعت مغازه‌هایشان را تعطیل کنند.
 

پایان پیام/

کد خبر 371756

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha