مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از مهمترین شاخصه های اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: یکی از عوامل مهم و اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی برخورد و مبارزه با مفسدان و مفاسد اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت الله محمد نقی لطفی، امام جمعه ایلام، ظهر امروز (9 خرداد) در جمع نمازگراران ایلامی در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: اساسی ترین عامل در موفقیت و کارآمد بودن نظام اسلامی برقراری عدالت در جامعه است.


وی، افزود: نظام اسلامی برای پیشبرد اهداف مقدس و تحقق آرمان های الهی اسلامی با موانع بزرگی و چالشهای مهم مواجه است و رفع این موانع و بر طرف کردن چالشهای بزرگ مبارزه مستمر با مظاهر فساد در ابعاد مختلف است.


امام جمعه ایلام، تصریح کرد: یکی از عوامل در گسترش بی عدالتی و عدم موفقیت در اجرای عدالت حضور باندهای فاسد اقتصادی و عناصر مفسد در عرصه های مختلف اقتصادی کشور است.


آیت الله لطفی، یادآور شد: مفسدان اقتصادی با رانت خواری و سود جویی مبتنی بر روابط با مراکز قدرت و ثروت و استفاده نامشروع از ثروت های ملی همواره بزرگترین ضربه را بر اقتصاد کشور و رواج گسترده باندبازی و فساد اقتصادی بر نظام اسلامی وارد کرده اند.


خطیب نماز جمعه ایلام، اظهار کرد: به خاطر وجود باندهای فساد اقتصادی در چند سال اخیر پیش رهبر معظم انقلاب فرمان هشت ماده ای خطاب به سران سه قوه برای برخورد با مفاسد اقتصادی و اجرای عدالت در عرصه های مختلف اقتصاد صادر فرمودند.


وی، گفت: اگر مسئولان محترم با قاطعیت و بدون هیچ گونه مسامحه ای این فرمان را با دقت اجرا می کردند ما شاهد عناصری همچون مه آفرید ها و خاوری ها و بابک زنجانی ها نبودیم و به طور قطع مردم عزیز ایران طعم شیرین و گوارای عدالت اجتماعی را می چشیدند.


امام جمعه ایلام، افزود: با اعدام یکی از مفسدان اقتصادی توسط دستگاه قضایی، آرامش و امنیت و ثبات را بر عرصه اقتصاد حاکم خواهد شد و فضای سیاسی و اقتصادی کشور نورانی خواهد شد و ملت احساس امنیت خواهد کرد.


آیت الله لطفی، با بیان اینکه لازم می دانیم از رئیس محترم قوه قضائیه در اعدام انقلابی یکی از مفسدان بزرگ اقتصادی تشکر و قدردانی شود، تصریح کرد: به طور قطع برخورد قاطع و سریع با سران فتنه اقتصادی و عوامل وابسته دشمنان انقلاب از مولفه های اقتصاد مقاومتی و مصداق بارز مدیریت جهادی است.


وی، بیان کرد: ان شاء الله ملت بزرگ ایران در آینده نه چندان دور شاهد رونق و شکوفائی اقتصادی بر اساس رهنمود های رهبر فرزانه انقلاب خواهند بود.


امام جمعه ایلام، در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: سوم شعبان ولادت با سعادت حضرت سید الشهدا(ع) و روز پاسدار و چهارم شعبان روز ولادت قمر منیر بنی هاشم(ع) و روز جانباز و نیز پنجم شعبان ولادت حضرت سید الساجدین امام سجاد(ع) با به عموم مردم تبریک می گویم و باید از سیره ائمه اطهار(ع) در مسیر ترقی و پیشرفت الگو برداری شود.


خطیب نماز جمعه ایلام، گفت: امام حسین(ع) الگوی عالی و ارزشمند برای بشیریت در همه عصرهاست و مکتب عاشورای حسینی الگوی درس آزادگی، ظلم ستیزی و مبارزه با زمامداران زور و زر و تزویر و حمایت از مظلوم برای همه انسان های آزاده جهان است.


آیت الله لطفی، با بیان اینکه حماسه جاودانه او فوق زمان و مکان است بلکه با فطرت انسانها در ارتباط است، ابراز کرد: حماسه عاشورا همیشه زنده و پویاست و پاسداران با پیروی از امام و مقتدای خویش پیوند عمیق خود را با سرور و سالار شهیدان در دوران دفاع مقدس به اثبات رساندند.


وی، در ادامه به 13 خرداد افشاگری تاریخی امام راحل علیه رژیم پهلوی در عصر عاشورا اشاره کرد و افزود: این روز سر آغاز قیام 15 خرداد در سال 1342 بود که امروز نهضت بزرگ انقلاب اسلامی به برکت امام راحل و خون شهدا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از اقتدار و عزت در سطح جهان برخودار است.


امام جمعه ایلام، در ادامه تصریح کرد: 14 خرداد رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب و بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی، بزرگترین و مصیبت بار ترین روز بای امت اسلامی و ملت بزرگ ایران بود.


آیت الله لطفی، یادآور شد: نهضت اسلامی در ایران به رهبری منجی بزرگ دوران و رادمرد بی نظیر تاریخ معاصر حضرت امام خمینی(ره) به پیروی از شیوه نبی اعظم رسول خاتم(ص) و قله آفرینش عالم و آدم، در قالب یک انقلاب تمام عیار ظاهر شد.


وی، گفت: امام خمینی(ره) با طرح یک فکر نو و اندیشه سیاسی فرهنگی جهان دوقطبی را تحت تاثیر عمیق قرار داد و حرکت عظیم و تاریخی امام راحل در 15 خرداد 42 آغاز یک تحول عظیم سیاسی با الهام گیری از اسلام ناب و برآیندی از عاشورا حسینی و متاثر از فرهنگ بعثت و حماسه غدیر در جهان معاصر بود.


خطیب نماز جمعه ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع حماسه عظیم 15 خرداد و نقش ملت عزیز ایران به ویژه کفن پوشان ورامین قابل تامل و در خور تعظیم و تکریم است.


پایان پیام/

کد خبر 371834

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha