تشکیل اتاق فکر شورای فرهنگی روستای در کانون فرهنگی مسجد سیدالمرسلین

خبرگزاری شبستان: اتاق فکر شورای فرهنگی روستایی در کانون فرهنگی و هنری مسجد سیدالمرسلین روستای دهک شهرستان سراوان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، نخستین اتاق فکر شورای فرهنگی روستایی در استان سیستان و بلوچستان با حضور حجت الاسلام هادی جعفری راد مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در کانون فرهنگی و هنری مسجد سیدالمرسلین روستای دهک شهرستان سراوان تشکیل شد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در این اتاق فکر بر تدوین تقویم فرهنگی در روستاها براساس مناسبت های ملی و مذهبی با همکاری هیات اجرایی روستاها و کانون های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد و بیان داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد روستاها با ارائه طرح به مدت یکسال در ایام مراسمات ملی و مذهبی از حمایت های مالی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد بهره مند می شوند.
 

جعفری راد گفت: اتاق فکر شورای فرهنگی روستایی به منظور همدلی و همگرایی عوامل اجرایی هر ماه در کانون فرهنگی مسجد سیدالمرسلین تشکیل جلسه می دهد و مصوبات آن به دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ارائه خواهد شد.
 

وی از برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی در رشته های مختلف در روستای دهک شهرستان سراوان در مورخ 15 مهر خبر داد و گفت: جشنواره بازی های بومی و محلی به مناسبت روز ملی روستاها( 15 مهر) در رشته های مختلف با نظارت و حمایت دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سیستان و بلوچستان در روستای دهک برگزار خواهد شد.
 

این مقام مسئول بیان داشت: همچنین به مناسبت روز ملی روستاها جشنواره قرآنی در لقای جشنواره بازی های بومی و محلی برگزار خواهد شد.
 

وی بر گسترش فرهنگ کتابخوانی در روستای دهک شهرستان سراوان تاکید کرد و افزود: دهیار روستای دهک با رئیس شورای این روستا مکانی را جهت افتتاح کتابخانه در نظر گرفته اند که امیدواریم سطح کتابخوانی در این روستا با دایر شدن این کتابخانه ارتقا یابد.
 

گفتنی است؛ حجت الاسلام هادی جعفری راد مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در مراسم جشن بزرگ بعثت روستای دهک شهرستان سراوان حضور پیدا کرد.

پایان پیام/

کد خبر 371887

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha