نخستین جشنواره وبلاگ نویسی سوادآموزی در شهرکرد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری از برگزاری نخستین جشنواره وبلاگ نویسی سوادآموزی همزمان با سراسر کشور خبر داد.

امیر حسن پور، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری به خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرکرد گفت: به منظور گسترش کاربرد فناوری اطلاعات و شبکه های مجازی در ترویج و تبلیغ فعالیت های سوادآموزی، مسابقه وبلاگ نویسی سوادآموزی در پنج محور برگزار می شود.


وی با اشاره به بررسی راهکارهای محو بی سوادی افزود: سوادآموزی سختی کار ویژه ای دارد و لایه های آخر سوادآموزی کاررا سخت تر می کند،اما عزم استان بر ریشه کن کردن این معضل اجتماعی همچنان ادامه دارد.


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: نهضت سواد آموزی اکنون به مقاوم ترین لایه بی سوادی در کشور رسیده است.


وی،شعار سال فرهنگ و اقتصاد باعزم ملی و مدیریت جهادی،معرفی طرح ها و برنامه های سوادآموزی، دستاوردها و چالش های سوادآموزی، خاطرات آموزشیاران و آموزش دهندگان، شیوه های شناسایی و جذب و آموزش سوادآموزان و ارائه راهکارهای کاربردی در جهت جامعه پذیری سوادآموزی و مولفه های فرهنگی، اقتصادی ، اجتماعی را از جمله محورهای این مسابقه برشمرد.


وی افزود: امروزه یکی از ابزارهای مهم و تاثیر گذار در زمینه اطلاع رسانی و انتقال مفاهیم،بحث ورود به فضای مجازی و استفاده از وبلاگ است.


وی با اشاره به اینکه خانواده یکی از جدی ترین متغیرهای عملکرد تحصیلی است، اذعان داشت: سواد مهم ترین شاخصه خانواده است که سرمایه فرهنگی را در کنار سرمایه انسانی به ودیعه می گذارد.


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: امروز وبلاگ به دلیل جذابیت، ویژگی ها و مخاطبان فراوان در ارتباطات و اطلاع رسانی جایگاه خاصی دارد.


به گفته وی ایجاد ارتباط بین کاربران در وبلاگ نویسی ظرفیت مطلوبی برای گسترش فرهنگ سواد آموزی است.


وی تاکیدکرد: با سوادآموزی خانواده های یاد شده گامهای بزرگی در جهت تحقق عدالت آموزشی بر خواهیم داشت.


حسن پور با اشاره به اهداف این جشنواره افزود: ایجاد حساسیت در جامعه و ترویج فرهنگ سوادآموزی، وارد کردن موضوع سوادآموزی به فضای وبلاگ ها و شناسایی و معرفی وبلاگ های نمونه و استاندارد در عرصه سوادآموزی از مهم ترین اهداف این جشنواره است.


وی تجارب سوادآموزی در سایر کشورها، معرفی طرح های سوادآموزی و معضلات و چالش های سوادآموزی را از مهم ترین موضوع های مورد نظر در وبلاگ عنوان کرد.


وی از اجرایی شدن چند سیاست برای رفع بی سوادی در استان خبردادو تصریح کرد: تفاهم نامه ای بین معاونت ابتدایی، انجمن اولیا و مسئول عشایر این اداره کل به امضا رسیده که ریشه کنی بی سوادی در دستور کار قرار گیرد.


حسن پور با بیان اینکه ثبت نام در این جشنواره تا 31 شهریور 93 ادامه دارد، اظهار داشت: به وبلاگ های رتبه اول تا سوم جوایز ارزنده ای مانند سفر زیارتی به کربلا و مشهد مقدس و کارت هدیه 200 هزار تومانی اهدا می شود.


وی ضمن دعوت از همه علاقه مندان به خصوص فرهنگیان، کارکنان سوادآموزی و عموم کاربران وبلاگ نویس استان برای شرکت دراین جشنواره گفت: زمان برگزاری مراسم تقدیر از وبلاگ های منتخب در هفته سواد آموزی (7 دی 93) خواهد بود.


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: فرهنگیان، کارکنان سوادآموزی و عموم کاربران وبلاگ نویس می توانند در این مسابقه شرکت کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 371956

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مريم ميرزايي IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    سلام فرم ثبت نام رو از کا بايد بياريم؟؟ داخل سايت آموزش و پرورش چيزي نبود..... تو رو خدا راهنمايي کنين با تشکر