دستیابی به یک جامعه ناب اسلامی در گرو عمل به مفاهیم قرآن است

خبرگزاری شبستان:مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تدبر در قرآن را سبب افزایش بصیرت، درک و فهم انسان دانست و افزود:دستیابی به یک جامعه ناب اسلامی در گرو عمل به مفاهیم قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سید علی ‌صالح موسوی ‌اعظم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد شامگاه شنبه (10 خرداد) در همایش تجلیل از قاریان قرآنی کهگیلویه و بویراحمد گفت: انسان ها با تدبر و تفکر در آیات نورانی قرآن کریم می توانند رابطه های موجود در نظام آفرینش را بهتر درک کنند.

حجت الاسلام موسوی اعظم با بیان این که با عمل به قرآن انسان در زمره انسان‌ های ناجی قرار می گیرد، افزود: قرآن چراغ هدایت همه مردم جهان است و مسلمانان با پیروی از سیره معصومین(ع) که تفسیر روشنی از آیات قران هستند، می توانند به سعادت ابدی دست یابند.

وی با بیان این که تدبر در قرآن و حرکت در مسیر پربرکت این کتاب الهی سبب افزایش بصیرت، درک و فهم انسان می شود، اظهار داشت: احکام و قوانین جمهوری اسلامی ایران نیز مبتنی بر احکام قرآن است و روح قرآن در همه ابعاد و زوایای نظام اسلامی حضور دارد.

این مسئول فرهنگی به زوایای انکار ناپذیر قرآن در زندگی افراد و متوسل شدن جامعه به آن اشاره و عنوان کرد:آموزش قرآن کریم از سنین کودکی سبب تقویت فرهنگ قرآنی و هدایت افراد در بزرگسالی می شود.

حجت الاسلام موسوی اعظم مهم ترین وظیفه مسلمانان را فهم عمیق قرآن و عمل به دستورات آن برشمرد و خاطرنشان کرد:برنامه‌ های قرآنی باید از دوران کودکی در بین خانواده ‌ها باب شود و برای تبیین چنین امری همه باید به نحو مطلوب و شایسته اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تدبر در قرآن را سبب افزایش بصیرت، درک و فهم انسان دانست و افزود:دستیابی به یک جامعه ناب اسلامی در گرو عمل به مفاهیم قرآن است.

وی در ادامه به آخرین وصایای حضرت محمد (ص) در حدیث شریف و متواتر ثقلین اشاره کرد که فرمودند:" انی تارک فیکم الثقلین، کتاب الله و عترتی ..."من دو چیز گرانبها در بین شما می گذارم یکی قرآن و دیگر عترت و اهل بیتم، خاطرنشان کرد: راه رستگاری ما تمسک به قرآن و اهل بیت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم است.

موسوی ‌اعظم با بیان این که جامعه ما قرآنی است و همه باید تلاش کنیم تا فعالیت‌ های قرآنی نیز ارتقاء یابد، افزود: مجموعه دستگاه‌ ها سپاه، نیروی انتظامی، حوزه علمیه، سازمان تبلیغات همه و همه قرآنی هستند و در مسیر قرآن گام برمی‌ دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد زمانی برسد که همه خانواده‌ ها قرآنی باشند و جامعه ‌ای سالم و به دور از هرگونه آسیبی داشته باشیم.

گفتنی است، در این همایش زهره موسوی کمک هزینه سفر مکه مکرمه و مدینه منوره، مریم کهزادی در رشته حفظ 10 جزء کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، فاطمه رحیمی و کبری دهبان نژاد نیز کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهداء شد.

از طرف استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد نیز 20 هدیه نقدی به قید قرعه به قاریان اهداء و اداره کل اوقاف استان نیز 14 هدیه به قید قرعه به قاریان تقدیم کرد.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 372344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha