شیطان پرستی//2

شیطان پرستی به جای اطاعت از قوانین خدایی یا قوانین طبیعی و اخلاقی، عموماً بر پیشرفت فیزیکی خود با راهنمایی‌های موجودی مافوق یا قوانینی فرستاده شده، تمرکز دارد.

خبرگزاری شبستان// گیلان

شیطان پرستی به جای اطاعت از قوانین خدایی یا قوانین طبیعی و اخلاقی، عموماً بر پیشرفت فیزیکی خود با راهنمایی‌های موجودی مافوق یا قوانینی فرستاده شده تمرکز دارد به همین دلیل بسیاری از شیطان پرستان معاصر از باورها و گرایش‌های ادیان گذشته اجتناب می‌کنند و بیشتر گرایش‌های خودپرستانه دارند.


شیطان پرستی از شکل ظاهری شیطان تشکیل شده است از سر بز، بالاتنه انسان، پای جن با دم کوتاه. در شیطان پرستی مدرن شاهد اتخاذ کردن روش های فردی و توجه بیشتر به شخص هستیم توجه بیشتر به ضمیر و خود به جای توجه به خدا و عالم بالا و تمایلات جنسی آزاد که شیطان پرستی آن را تمجید می کند.

شیطان پرستی= ضد مسیح
حجت الاسلام والمسمین عباس روح الله زاده، یکی از روحانیان برجسته گیلانی و رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی آستارا در گفتگو با خبرنگار شبستان به تشریح ابعاد شیطان پرستی در مبارزه با مسیحیت پرداخت.

 

وی تصریح کرد: شیطان پرستی آشکارا به جنگ با مسیحیت می پردازد با توجه به کتاب مقدس (کتاب پیدایش فصل 3 آیات 14 و 15 ) در می یابیم که ستیز شیطان با مسیح و با رستگاری بشر، ستیزی دیرین و کهن است.


حجت الاسلام روح الله زاده، ادامه داد: شیطان پرستان مسیح را به سخره گرفته و با استهزا گرفتن آیین مسیحیت این آئین را خرافات عده ای آدم لایعقل نامیده و با استفاده از سمبل هایی ضد مسیحی انزجار خود را به مسیح و پیروانش نشان می دهند، سمبل هایی همچون صلیب وارونه، بز ( نماد مخالفت با بزه یعنی مسیح )، عدد 666 که مطابق با کتاب مقدس عدد وحش است و ... که در کنسرت ها و آثار موسیقی شیطان پرستان، کلمات توهین آمیز به مسیح و خدا به وضوح شنیده می شود.

 

سمبل ها و نمادها
رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی آستارا با اشاره به سمبل ها و نمادهای شیطان پرستان ادامه داد: شیطان پرستان دارای سمبل ها و نمادهایی هستند که بعضی از آنها بر روی تی شرت ها، زیور آلات و بدلیجات، کمربند، دستبند، بازوبند، کلاه و ... دیده می شود.


وی تصریح کرد: پنج ضلعی وارونه، نشانه ستاره صبح نامی است که شیطان به او تعلق دارد این علامت در مراسم های مخفیانه(کابالا) و جادوگری برای احضار ارواح شیطانی استفاده می شود.


حجت الاسلام روح الله زاده، سمبل باروری و شهوات در انسان ها ANKH را یکی دیگر از نمادهای شیطان پرستان دانست و بیان داشت: صلیب سرخ یا چرخ خورشید یکی از علامت های مذهبی باستانی که سال ها قبل از قدرت گرفتن هیتلر به کار می رفت و در کتیبه های بودایی و مقبره های سلتی و یونانی استفاده می شد، صلیب وارونه، نشانه استهزا و رد کردن مسیح که گردنبندهای آن توسط شیطان پرستان بسیاری به کار می رود و سر بز، بز شاخدار از دیگر سمبل ها و راه های شیطان پرستان برای مسخره کردن مسیح است.

 

مشخصه های ظاهری:
این روحانی برجسته گیلانی با بیان اینکه گذشته از اعتقادات، اعمال، سنبل ها، شیطان پرستان ظاهری متفاوت از دیگر افراد دارند که می توان آنها را به راحتی در جمع تشخیص داد، بیان داشت: این افراد به طور مثال مدل موهایشان عجیب است، ابروهایشان را می تراشند، رنگ آرایششان اغلب مشکی و بنفش و قرمز تند است و پوست بدنشان را با اشکال مختلفی مانند جمجمه صورتک های شیطانی و سنبل ها خالکوبی می کنند.

 

آنتوان شزاندر لاوی که بود؟
حجت الاسلام والمسمین روح الله زاده در ادامه به آنتوان شزاندرلاوی، بنیانگذار کلیسای شیطان اشاره و خاطر نشان کرد: آنتوان لاوی در آوریل 1930 در شهر شیکاگو متولد شد اما چندی بعد به همراه خانواده اش به سانفرانسیسکو رفت و تا زمان مرگش در همانجا ساکن بود، شخصیتی بسیار ناهموار و ناسازگار داشت و در17 سالگی مدرسه را ترک کرد.


وی اضافه کرد: لاوی در شب های جمعه محفلی تشکیل داده بود به نام دایره اسراسر آمیز و به سخنرانی های سری خود درباره نیروهای اهریمنی می پرداخت، در همین محفل شخصی به وی پیشنهاد تاسیس آئین جدیدی را داد و درپی آن در یکی از این مجالس در 30 آوریل1996 لاوی با سری تراشیده در جمع حاضر شده و خود را بنیانگذار کلیسای شیطان معرفی کرد.

 

این روحانی برجسته گیلانی با بیان اینکه در سال 1969 کتاب انجیل شیطان لاوی چاپ شد، بیان داشت: در سال 1972 نیز کتاب آئین شیطان پرستی وی منتشر شد که در آن به جزئیات آئین و رسوم شیطان پرستی از جمله مراسم عشا شیطانی با نام black mass پرداخته بود.

 

وی اذعان داشت: آنتوان شزاندر لاوی در تاریخ 29 اکتبر 1997 در بیمارستان سنت ماری سانفرانسیسکو بر اثر تورم ریه درگذشت و در تدفین شیطانی او جسدش سوزانده شد و خاکسترش نیز دفن نشد و با این فرض که قدرت فوق العاده دارد بین وارثانش تقسیم شد تا در آئین شیطان پرستی مورد استفاده قرار گیرد.

 

پنتاگرام در شیطان پرستی
رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی آستارا در ادامه پنتاگرام شیطانی را نمادی پیچیده دانست که از ترکیب ستاره پنج با سر بز به وجود آمده و اظهار داشت: این نوع استفاده در عین اینکه جدیدترین مورد استفاده از پنتا گرام است به همان اندازه شناخته شده ترین و جدال آمیزترین نوع استفاده از پنتاگرام است، پنتاگرام شیطانی همیشه وارونه است با یک راس روبه پائین و دو راس رو به بالا.


وی با بیان اینکه استفاده از پنتاگرام به عنوان یک نشان و علامت شیطانی به نیمه دوم قرن 20 بر می گردد، جایی که شیطان پرستی مدرن توسط آنتوان لاوی موسس و بنیانگذار کلیسای شیطان پرستی پایه گذاری شد، گفت: این علامت نشانی از جادوی سیاه است که خاکی از پیروزی ماده و آرزوهای فردی برعقاید و تعصبات دینی و مذهبی است.

 

روح الله زاده با بیان اینکه استفاده از بز به خرافات قرون وسطی بر می گردد، بیان داشت: آنان همواره در توصیف ساحره ها آنان را همراه با بزها می دانستند که اغلب نماد شیطان بود و در این مفهوم اغلب به عنوان نمادی از سرکوبی جنسی در نظر گرفته می شوداما نماد باستانی پنتاگرام در شیطان پرستی مدرن نمادی است از آزادی در برابر مسائل جنسی.

 

شیطان پرستی در مصر
روح الله زاده در ادامه به عقاید شیطان پرستی در مصر اشاره کرد و افزود: عقاید آنان بر این استوار است که خداوند به شیطان ظلم کرده و بدون اینکه اجازه دفاع از خود به وی دهد، او را از بهشت بیرون کرده از این رو باید او را پرستش کرد زیرا به گفته آنان او برای پرستش شایسته تر از خداست چون با شجاعت با خدا مخالفت کرد.


وی ابراز داشت: رهبر این گروه جوانی به نام " عماد الدین حمدی" به خدمتگزار شیطان ملقب است وی تاکید کرده که بارها توانسته شیطان را فراخوانده و با او به گفتگو بپردازد و شیطان همه خواسته های او را باور کرده است این گروه مراسم و برنامه های خاص نیایش را دارند.


رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی آستارا خاطر نشان کرد: اعضای این گروه به گورستان ها به خصوص به گورستان " کومنولث" شهرک مصر در قاهره می روند و اجساد مردگان را از قبرها بیرون آورده و صلیب شکسته و ستاره شش پرداودی یا ستاره پنج پر را در جسد مرده فرو می کنند و سپس برای تقرب به شیطان دور آن می گردند.


وی گفت: گروه شیطان پرستی در مصر از سال 1993 میلادی به صورت پنهانی در این کشور تاسیس شد و با کمال آزادی به فعالیت خود ادامه دادتا اینکه در جشنی که شرکت تولید سیگار " مالبورو" ترتیب داده بود، شرکت کرده و هویت و عبادات خود را که اهانت به ذات مقدس خدای تبارک و تعالی و ادیان آسمانی بود را اعلام کردند که سبب شد موسسات اسلامی مصر و گروه های سیاسی و نیرو های ملی این کشور این گروه ها را سخت مورد انتقاد قرار داده و تاکید کنند که پوچ گرایی و خلاء دینی که افراد این گروه به آن گرفتار شده موجب ارتداد آنان از اسلام شده است.


شیطان پرستی در ایران
رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی آستارا یکی از کانال های ورود شیطان به ایران را موسیقی های شیطان پرستی دانست و تصریح کرد: این نوع موسیقی های به اصطلاح مدرن متاسفانه بنا به دلایل بسیاری مورد توجه تعداد زیادی از جوانان ایرانی که دچار از خود بیگانگی و بعضا چند گانگی شخصیتی شده، قرار گرفته که برای نشان دادن تغییرات و تحولات درونی خود به این نوع موسیقی روی آورده و بدون دانستن معانی ترانه ها آنها را زمزمه کرده و رفته رفته این آهنگ ها ملکه ذهن آنان می شود.

 

وی اضافه کرد: جوانان و نوجوانان بدون دانش و آگاهی به گوش کردن موسیقی های شیطان پرستی و نیز استفاده از سمبل های شیطان پرستی ( که خوانندگان این گروه ها استفاده می کنند) می پردازند، غافل از ماهیت حقیقی آن به سلک شیطان پرستان در آمده و با این کار می خواهند توجهاتی که در طول زندگی به آنان نشده است را جبران کنند و از این طریق مورد توجه همگان قرار گرفته و بخشی از خلا های وجودی خویش را پر سازند.


شیوه های تبلیغ شیطان پرستی در ایران
روح الله زاده در این خصوص اظهار کرد: انتشار سی دی، کاست و پوستر مربوط به خوانندگان متالیکا، گسترش سایت ها و وبلاگ های مربوط به شیطان پرستان، تبلیغ و اطلاع رسانی از طریق پارتی های شبانه و گفتگوهای دوستانه به ویژه در مناطق مرفه شهرهای تهران، شیراز و ..، تبلیغ در تالارهای گفتگوهای مجازی موسیقی متال واینترنت را می توان از جمله فعالیت های شیطان گرایانه دانست.


وی با بیان اینکه عمده فعالیت این افراد در قالب وبلاگ نویسی صورت می گیرد، بیان داشت: این وبلاگ ها همزمان با اعلام موجودیت جنبش شیطان گرایان ایران فعالیت خود را آغاز کرده و اظهار می کنند که از سوی فردی به نام اهریمن در ایران هدایت می شوند هم اکنون این شخص از سوی نیروی انتظامی ایران تحت تعقیب است.


این روحانی برجسته گیلانی اضافه کرد: روند ارتباط گیری و فعالیت وبلاگ های یاد شده به این صورت است که افراد پس از تکمیل فرم ثبت نام، یک ایمیل در صندوق پست الکترونیک خود با موضوع خوشامدگویی دریافت می کنند، این وبلاگ ها عمدتا فعالیت خود را در چندین محور انتشار عکس های شیطان گرایان جهان، انتشار نامه شبیه به نامه های مسیحیان شیطان پرست خطاب به خداوند متعال که بار سیاسی نیز دارد، دنبال می کنند.

 

وضعیت فعلی شیطان پرستی در ایران
وی وضعیت فعلی این گروه ها در ایرن را در محورهای زیر تبیین کرد و بیان داشت: تحرک در اینترنت وبلاگ نویسی، گفتگو در محیط یاهو 360 درجه ، سایت کلوپ دات کام، دریافت خبرنامه و .... از جمله تحرکات اینترنتی شیطان پرستان ایرانی است که تا کنون نیز ادامه دارد.

 

روح الله زاده خاطر نشان کرد: ترویج نمادها، مغازه ها و اصناف فروشندگان زیور آلات نقره ای، فروشگاه های پوشاک جوانان و بانوان به ویژه در شهر تهران، وظیفه عمده ترویج شیطان پرستی در داخل کشور را بر عهده دارند که در پاره ای موارد فروشندگان و مدیران حتی اطلاع اندکی از محتوای عمل خود ندارند.

 

همچنین گفتنی است، برخی از چهره های مطرح موسیقی پاپ و متالیکا در تهران و شهرستان ها پی در پی و از طرق مختلف این نمادها را حمل و معرفی کرده و به صورت مستقیم و غیر مستقیم آنها را ترویج می کنند، سایت ها و وبلاگ های فارسی زبان نیز نقش مهمی را در گسترش این نمادها ایفا می کنند.
 

پایان پیام/

کد خبر 37236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha