قران نور روشنی را در دلم انداخت// علاقه شدیدی به استاد فروغی دارم

خبرگزاری شبستان: مدون سیسه قاری اهل سنگال قران را وسیله نجات زندگی خود دانست و گفت: استاد جواد فروغی را میشناسم و بسیار به صدای ایشان علاقه دارم.

نماینده کشور سنگال در پاسخ به سوال خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص نحوه آموزش قرآن کریم در کشورش گفت: من 30سال سن دارم و از 22 سالگی قرآن را به صورت حرفه ای قرائت می کنم، در کشور من مراکز آموزشی زیادی وجود ندارد و علاقه مندان به قران با حضور در مساجد آموزش قران می بینند.


مدون سیسه قاری سنگالی گفت: قران تاثیرات بسیاری در زندگی من داشته است قبل از اینکه با قران آشنا شوم گویا زندگی ام در تاریکی بود و این قران بود که نور روشنی را در دل من انداخت و راه و مسیر درست را به من آموخت هم اکنون که قران را آموخته ام از قرائت آن لذت می برم و قران خواندن را دوست دارم و این علاقه باعث شد که قرائت را به صورت حرفه ای دنبال کنم و الان برای شرکت در مسابقات قران کریم در ایران انتخاب شوم.


وی افزود: سطح مسابقات در ایران بسیار بالاست و این مسابقات با نظم و ترتیبی مثال زدنی در حال برگزاری است من مسابقات مالزی را از نزدیک دیده ام اما نظم و ترتیبی که در مسابقات ایران وجود دارد بسیار بالاتر از مالزی است با این تفاوت که مالزی از لحاظ برگزاری مسابقات سابقه ای طولانی دارد.
قاری سنگالی در پاسخ به این سوال که چقدر نسبت به کشور ایران شناخت دارد بیان کرد: در این مسابقات با ایران آشنا شدم و در همین مدت کوتاهی که در ایران بودم فهمیدم ایران دارای مردمانی با اخلاص و قران دوست است البته باید بگویم من استاد جواد فروغی را میشناسم و بسیار به صدای ایشان علاقه دارم. در این مدت که در ایران بود به خانه امام خمینی (ره) رفتم و از نزدیک منزل ایشان را دیدم و به ساده زیستی ایشان افتخار می کنم.
 

کد خبر 372426

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha