معرفی و شرح صحیفه سجادیه در مساجد گسترش سیره نبوی است

خبرگزاری شبستان: امروز باید بیش از گذشته در سطح مساجد و منابر بر سیره آن حضرت تاکید و تکیه شود و مباحث تفسیری عمیقی پیرامون صحیفه سجادیه ارایه گردد، چراکه شرح صحیفه در مساجد به نوعی گسترش سیره نبوی است.

حجت الاسلام «سید جلال رضوی مهر»، نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان به تشریح سیره امام زین العابدین(ع) پرداخت و اظهار کرد: امام سجاد(ع) از ارکان اصلی و نزدیک ترین شخص به قیام سید الشهدا حسین بن علی (ع) است که تمام ابعاد زندگی ایشان اسوه است.

 

وی گفت: اگر برکت وجود امام سجاد(ع) در واقعه کربلا نبود امروز بسیاری از حوادث و حماسه ها و رخدادهای عاشورا و کربلا مخفی می ماند و امام سجاد(ع) بود که به حضرت زینب(س) و کاروان اسرا روحیه می داد.

 

حجت الاسلام رضوی مهر ادامه داد: اگر افشاگری های امام سجاد(ع) پشت دروازه کوفه و دروازه شام برای مردمان این دو منطقه نبود چهره یزید رونمایی نمی شد و در واقع این مقاومت حضرت بود که توطئه های بنی امیه را خنثی کرد چرا اگر شجاعت و رشادت و ایستادگی امام سجاد (ع) نبود، امروز از اخبار عاشورا به دست ما نمی رسید.


نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیام رسانی امام سجاد(ع) در مورد واقعه کربلا رشادت و آزادگی را بیدار کرد، افزود: افشارگری های حضرت موجب شکل گیری موجی از دادخواهی در ادوار آینده شد.

 

وی ادامه داد: وجود امام سجاد(ع) و افشاگری های حضرت سبب آماده سازی لایه لایه های جامعه اسلام برای درک مسایل علمی و محتوای وحیانی توسط امام باقر(ع) و امام صادق(ع) شد، در واقع امام زین العابدین(ع) با دعا و نیایش و کرنش همواره امت را به تعبد خداوند دعوت می کرد.


حجت الاسلام رضوی مهر گفت: امروز شاهدیم تمام مذاهب اسلامی نسبت به گفته های ارزشمند امام سجاد(ع) توجهی وافر دارند و این علاوه بر نگاه عمیق و پیروان مکتب آن حضرت در سراسر جهان است و اگر دشمنان اسلام تلاش می کنند تا چهره غیر واقعی از اسلام به نمایش گذارند، امروز وظیفه ما این است که با بهره گیری از سیره معصومین و بیانات گهربار ایشان چهره حقیقی اسلام را نشر دهیم.
 

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم، با اشاره به کتاب صحیفه سجادیه افزود: این اثر سراسر نور و سعادت است و محوری برای چگونه سخن گفتن بندگان با خداست و در واقع زبور آل محمد از افتخارات مکتب الهام بخش اسلام است، لذا امروز باید بیش از گذشته در سطح مساجد و منابر بر سیره آن حضرت تاکید و تکیه شود و مباحث تفسیری عمیقی پیرامون صحیفه سجادیه برگزار شود، چراکه شرح صحیفه در مساجد به نوعی گسترش سیره نبوی است.

پایان پیام/

کد خبر 372953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha