آموزش و پرورش باید در ایجاد استقلال و خودباوری دانش‌آموزان پیشتاز باشد

فانی گفت: آموزش و پرورش ایران همانند همیشه خود را مکلف در ارتقای فرهنگ، تربیت خودباوری و ایجاد استقلال در فرزندان کشور می‌داند.

به گزارش خبرنگار شبستان، علی‌اصغر فانی در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت معلم شهید جواد نوروزی که صبح امروز در این وزارتخانه برگزار شد، گفت: معلمان جانباز پرچم‌دار هدایت، وفا و ولایت‌مداری هستند، بنابراین نقش معلمان آنان منحصر به فرد است.

 

وی افزود: در سال فرهنگ، اقتصاد، عزم ملی و مدیریت جهادی باید به نقش آموزش و پرورش در رابطه با توسعه فرهنگ تاکید داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه استکبار جهانی معلمان را هدف قرار داده است، گفت: روشنایی، هدایت و آگاهی ما برای ضد انقلاب خطرناک‌تر است.

 

فانی ادامه داد: این شهید بزرگوار اعتماد دانش‌آموزان را جلب کرده بود بنابراین نفوذ کلام داشته است و دشمن از همین می‌ترسید.

 

وی با اشاره به سال‌های خدمتش به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در سال 60 تا 64 بیان کرد: در همان موقع هم شاهد بودیم ضد انقلاب همین اهدافی که در شرق کشور را امروزه دنبال می‌کنند، داشتند و در آن موقع آموزش و پرورش تنها نهاد غیرنظامی بود که مورد هدف دشمن قرار گرفت.

 

وی افزود: حضور آموزش و پرورش در آن سال‌ها در کردستان و امروز در سیستان و بلوچستان نقش هدایت‌گری، روشنگری و تربیت نسل آینده را دارد که به خوبی ایفای نقش می‌کند.

 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: از کارکردهای جدی آموزش و پرورش انتقال فرهنگ است و در داخل آموزش و پرورش معلم نقش کلیدی دارد.

 

وی ادامه داد: اولین شهید معلم را در اولین سال فرهنگ در سیستان و بلوچستان داشته‌ایم که این شهید پرچمدار هدایت در استان سیستان و بلوچستان است.

 

وی یادآور شد: آموزش و پرورش ایران همانند همیشه خود را مکلف در ارتقای فرهنگ، تربیت خودباوری و ایجاد استقلال در فرزندان کشور می‌داند که باید پیشتاز باشد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 373002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha