برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای برای 6600 نفر در خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای برای شش هزار و 640 هنر آموز همزمان با تعطیلات تابستانی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حسین خوشایند، امروز (13خرداد) در بیست و سومین ستاد ساماندهی امور جوانان استان اشتغال، مسکن و ازدواج را از مهم ترین چالش های پیش رو جوانان دانست و گفتک مخاطبان و رویکرد دوره های آموزشی اداره فنی و حرفه ای جوانان هستند.


وی از برگزاری دوره ها آموزش فنی و حرفه ای برای چهار هزارو 370 نفر در مراکز دولتی و دو هزار و 300 نفر در مراکز خصوصی خبرداد و افزود: این دوره ها همزمان با تابستان سال جاری برگزار می شود.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی بازدید جوانان از کارگاه های آموزشی، ارائه مشاوره شغلی و فنی و حرفه ای را از دیگر برنامه ها این اداره در هفته جوان ذکر و بیان کرد: این سازمان آمادگی لازم را برای برگزاری همایش کارآفرینی و مشاوره شغلی با سایر نهاد های ذیربط برعهده دارد.


حسن قیاسی، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشار به 19 خرداد ماه روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر(ع)، اظهارداشت: هفته جوان همزمان با 17 الی 23 خرداد ماه است.


وی از برگزاری 20 برنامه همزمان با هفته جوان در سراسر استان خبرداد و افزود: این برنامه ها شامل؛ برگزاری اولین یادواره ورزشکار شهید شاخص جوان خراسان جنوبی در سال 93، برگزاری اولین دوره مسابقات ورزشی استانی سازمان هیا مردم نهادفغبارروبی و عطرافشانی گلزار شهداء، برگزرای همایش خانواده و آسیب های اجتماعی است.


سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، جشن دانش آموختگی، برگزاری جلسات مشاوره خانواده و تقدیر از جوانان نخبه مرتبط با هردستگاه اجرایی را از دیگر برنامه ها هفته جوان ذکر کرد.


قیاسی برنامه ریزی برای جوانان را یکی از ضروریت های کشور دانست و گفت: اگر از ظرفیت جوانان به عنوان قشر فعال و پویای جامعه به درستی استفاده شود پیشرفت و توسعه کشور به ارمغان می آید.


وی با بیان اینکه انسان محور عالم هستی است و اگر به درستی مدیریت و استعدادش شکوفا شود به هدف خواهد رسید، بیان کرد: نگاه دولت به جوانان به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه یک نگاه چند بعدی وهمه جانبه است که در زمینه هیا مادی و معنوی تقسیم می شود.


وی از اشتغال جوانان به عنوان مهم ترین دغدغه این قشر جامعه یاد کرد و گفت: در این راستا دولت بایستی نقش حمایتی و زمینه را برای تغییر نگاه جوانان از روی آوری به کارهای دولتی به کارآفرینی ایجاد کند.


پایان پیام/

کد خبر 373374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha