امام راحل مخالف اسلام سرمایه داری و آمریکایی بود

خبرگزاری شبستان: سخنگوی دولت دهم با بیان اینکه امام راحل دعوت کننده به اسلام ناب محمدی بودند، گفت:امام خمینی مخالف اسلام سرمایه داری، اسلام مرفهین بی درد، اسلام راحت طلبان و در یک کلمه اسلام آمریکایی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، غلامحسین الهام، سخنگوی دولت دهم شب گذشته (13 خرداد) در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی که به همت کانون فرهنگی هنری شهید انگیزه مشهد در مسجد حجت ابن الحسن برگزار شد اظهار داشت: باور به امام خمینی از مرزهای ایران عبور کرده و در گستره جهان اسلام حرکت و حماسه می آفریند.


وی ادامه داد: چندین سال است دشمنان تلاش کرذه اند با امام، آرمان های متعالی و نظام مبتنی بر حق ایشان، این رهبر بزرگ را از صحنه حکومت حذف کنند و به تاریخ بسپارند و در این راه با استفاده از همه ابزارها و با تکیه بر هر کسی برای محو امام کوشیده اند اما هرچه بیشتر تلاش کرده اند گفتمان امام بیشتر مورد استقبال دل های آزاده به ویژه ملت ایران قرار گرفته است.


سخنگوی دولت دهم با تاکید بر اینکه ایمان و باور امام از عمل صالح ایشان نشات می گیرد گفت: امام نماد ایمان به خدا و عمل صالح و تبلور اسلام در این عصر بوده است.


الهام با بیان اینکه امام راحل دعوت کننده به اسلام ناب محمدی بودند، تصریح کرد:امام خمینی مخالف اسلام سرمایه داری، اسلام مرفهین بی درد، اسلام راحت طلبان و در یک کلمه اسلام آمریکایی بود.


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به سخنان مقام رهبری در خصوص عدم اعتماد به دشمن گفت: امروز رهبری می گویند نباید به دشمنان امید داشت زیرا دشمن انسان را به عقب بر می گرداند.


وی تاکید کرد: امام بود که به اندیشه ملت عزت و آگاهی داد و  ایشان مردم را بر سرنوشت خویش حاکم کرد و بر سفره احکام عدالت قرآنی نشاند و راه و رسم رستگاری و دفاع از حق را به آن ها آموخت.


الهام ادامه داد: علت اعتماد مردم به امامراحل ایمان، صداقت و یکرنگی ایشان بود چرا که امام محور توحید بود و در همه شرایط، در شکست ها، جنگ و صلح و فتح و پیروزی موحد بود ایشان آمد تا از برگی از ستمی که در طول تاریخ بر ثقلین روا داشته شده بود پرده بردارد و به وصیت نبوی عمل کند.


سخنگوی سابق شورای نگهبان با بیان اینکه امام (ره) ملت را باور داشت گفت: امام به ملت خود و فهم و بینش آن ها عمیقا اعتماد و باور داشت.


وی با اشاره به حادثه فقدان امام و انتخاب رهبر برای جمهوری اسلامی گفت: امام قائم مقامی برای رهبری را با دلایلی که می دانید حذف کرد و در شرایط بحران به تعیین شخصی به عنوان رهبر مبادرت نکرد زیرا اراده و نظم ایمان محور ملت را برای این وظیفه باور داشت ایشان ملت را فهیم و مسئول بار آورده بود.


الهام افزود: در کمتر از 48 ساعت، خبرگان ملت بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کردند و ملت با همه وجود از آن پشتیبانی کردند و خواب دشمنان را آشفته کردند و این امر نشان داد امام در رفتار با مردم به درستی عمل کرده است. امام، مردم را در چارچوب مسئولیت پذیری باور داشت و بدین ترتیب مردم نقش خود را ایفا کردند.


وی با تاکید بر اینکه امام انتخابات را حق مردم می دانست، گفت: ایشان به گونه ای رفتار کردند که پس از ارتحالشان، مردم به انتخابی جمعی دست زدند و هم اکنون جامعه در سایه رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، پویا و زنده مسیر انقلاب را دنبال می کند.


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان ویژگی های عدالت طلبانه امام راحل گفت: امام، توزیع عادلانه امکانات و ثروت برای طبقات مختلف مردم را مدیریت کرده و از ابتلای کشور به آرمان های راست گرایانه و چپ گرایانه جلوگیری کردند.


وی ادامه داد: امام هرگز شعار ملیت نداد و با هر اندیشه ای که سبب تفرقه در جهان اسلام می شد مبارزه می کرد. اگر ملیون بر این کشور حاکم بودند، یک شبه مملکت را می فروختند.
 

پایان پیام/

کد خبر 373590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha