امام خمینی (ره) روح بصیرت را در جامعه زنده کرد

خبرگزاری شبستان: عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه یکی از وظایف حکومت اسلامی اجرای امر به معروف و نهی از منکر با حفظ شرایط آن است، گفت: امام خمینی (ره) روح بصیرت را در جامعه زنده کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی‌یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان شب گذشته (14 خرداد) در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) شهدای گمنام رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه هیچ کشوری را از کشورهای خاورمیانه سراغ نداریم که قبل از انقلاب اسلامی دارای استقلال بوده باشند، اظهار کرد: سرنوشت دولت‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از طریق سفارت‌های آمریکا،‌ انگلیس و روسیه تعیین می‌شد.

 

آموزش و پرورش زمان رژیم پهلوی در اختیار فردی بهایی بود

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب کسانی که به سرنوشت و امور فرهنگی مردم مسلط بودند پرورش یافته دست‌های بیگانگان به شمار می‌رفتند،‌ تصریح کرد: یکی از وزرای زمان رژیم پهلوی که مورد بی‌مهری قرار گرفته بود در نامه‌ای رسمی به سفارت انگلیس و گفته بود که با وجود میزان زیاد خدماتی که به انگلیس کرده‌ام از سمت خود کنار گذاشته شده‌ام.

 

عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر اینکه در زمان رژیم پهلوی از کثیف‌ترین عناصر و گروه‌ها برای اداره کشور در سطح بالا استفاده می‌کردند،‌ افزود: وزارت آموزش و پرورش در زمان رژیم شاهنشاهی در اختیار یک خانم بهایی بود که کودکان و نوجوانان کشور از زیر دست سیاست‌های یک فرد فرقه ضاله رشد پیدا کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در زمان رژیم پهلوی ارتش کشور در خدمت استعمار بود و برای حفظ منافع آمریکا و غرب تلاش می‌کرد.

 

حضور 40 هزار مستشار آمریکایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی

آیت‌الله مدرسی با اشاره به اینکه رژیم شاه حافظ منافع آمریکا در خلیج‌فارس و خاورمیانه بود،‌ گفت: حدود 40 هزار مستشار آمریکایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران حضور داشتند.

 

وی با تصریح بر اینکه قبل از انقلاب هیچ تصمیم اساسی گرفته نمی‌شد مگر اینکه با سفارت آمریکا و انگلیس هماهنگ می‌کردند، اذعان کرد: هویت ملت با ادامه حیات رژیک دیکتاتوری پهلوی تخریب می‌شد. 

 

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه امام خمینی (ره) با بصیرت و آگاهی مردم را بیدار کرد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) اهداف شومی که دولت‌های استکباری برای نابودی هویت اسلامی داشتند به مردم متذکر شد.

 

وی تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کشوری که وابسته و زیر ستم استکبار جهانی بود به کشوری مستقل، آزاد و دارای توانایی مقابله با مستکبران تبدیل شد و مردم به هویت اسلامی خود برگشتند.

 

دشمن می‌خواهد شاخصه‌هایی که انقلاب اسلامی را بیمه کرده است از بین ببرد

آیت‌الله مدرسی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) روح بصیرت را در جامعه زنده کرد و تمام وجودش توحید بود، افزود: جمهوری اسلامی امروز به عنوان یک امانت به دست ما سپرده شده است و سرنوشت مسلمانان و شیعیان جهان به این امانت وابسته است.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر صلابت‌های مقام معظم رهبری، پیشرفت‌های نظامی، مقاومت مردم و پیشرفت‌های علمی کشور نبود دشمن لحظه‌ای برای حمله نظامی درنگ نمی‌کرد، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد شاخصه‌هایی که انقلاب اسلامی را بیمه کرده است از بین ببرد.

 

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه مهم‌ترین عنصر در پیروزی انقلاب اسلامی اتکا به خداوند و یقین به نصر الهی است، تصریح کرد: یکی از وظایف حکومت اسلامی اجرای امر به معروف و نهی از منکر با حفظ شرایط آن است.

 

پایان پیام/

کد خبر 373641

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha