مشارکت حداکثری تشکل های قرآنی سیاست کلی نمایشگاه باشد

توجه به کیفیت بجای کمیت،پرهیز از شعارزدگی،تأکید بر اثربخشی،توجه به نوآوری‌،استفاده از فناوری‌های نوین ومشارکت حداکثری تشکل‌های قرآنی را باید به عنوان سیاست‌های کلی نمایشگاه قرآن در دستور کار قرار دهیم.


به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی معاونت قرآنی وزارت ارشاد، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با بیان اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه قرآن باید برای خود ما کاملا روشن باشد، گفت: در نمایشگاه قرآن باید اطلاعات و فعالیت‌هایی را ارائه کنیم که منجر به آشنایی بیشتر مردم با قرآن شود.
وزیر ارشاد افزود: ایجاد انگیزه برای انس بیشتر با قرآن، زمینه‌سازی برای ارتقای جایگاه قرآن در عرصه‌های فرهنگی، ارائه دستاوردهای نظام در حوزه قرآن، و ارائه فعالیت‌های گسترده قرآنی در حوزه کودک و نوجوان، جوان و همچنین ارائه فعالیت‌های پژوهشی در حوزه قرآن از جمله اهدافی هستند که می‌توانیم در برپایی نمایشگاه قرآن دنبال کنیم.
جنتی عنوان کرد: نکته دومی که پس از تعیین اهداف نمایشگاه باید در نظر گرفته شود، تعیین سیاست‌ها است. برای دسترسی به اهداف نمایشگاه قرآن باید سیاست‌های خاصی را دنبال کنیم تا به نتیجه قابل قبول برسیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: توجه به کیفیت به جای کمیت، پرهیز از شعارزدگی، تأکید بر اثربخشی، توجه به نوآوری‌ و خلاقیت، استفاده از فناوری‌های نوین و مشارکت حداکثری تشکل‌های قرآنی را باید به عنوان سیاست‌های کلی نمایشگاه قرآن در دستور کار خود قرار دهیم.
وی با بیان اینکه فضای نمایشگاه قرآن نباید خیلی فروشگاهی باشد، گفت: محصولات قرآنی که در نمایشگاه قرآن عرضه می‌شود باید بیشتر برای آشنایی باشد و یکی از مباحثی که در این نمایشگاه باید رخ دهد نیز صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش هزینه‌ها است. آنچه که به ما مربوط می‌شود را باید با رعایت صرفه‌جویی انجام دهیم.
جنتی ادامه داد: همچنین در نمایشگاه قرآن باید چند رویکرد دیگر از جمله؛ تشویق هنرمندان برای ورود به عرصه‌های قرآنی در حوزه سینما و...، ارائه دستاوردهای نظام، برنامه‌ریزی برای ارائه فعالیت‌ها و اطلاعات قرآنی به مخاطبان عام و مخاطبان خاص و ارائه برنامه‌های قرآنی برای تمامی گروه‌های سنی را نیز دنبال کنیم.
وی عنوان کرد: آرامش و اعتدال هم نکته مهمی است که نمایشگاه قرآن باید فضای آرام و ساکتی داشته باشد تا افراد بتوانند درباره مباحث قرآنی با هم به بحث و گفت‌وگو بپردازند و بحث‌های قرآنی داشته باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شعار بیست و دومین نمایشگاه قرآن گفت: درست است که رهبر معظم انقلاب بحث اقتصاد و فرهنگ را محور اصلی شعار امسال عنوان فرموده‌اند اما لزومی ندارد که بحث اقتصاد حتما در شعار نمایشگاه قرآن نیز وجود داشته باشد به نظر بنده «توسعه فرهنگ قرآنی با عزم ملی و مدیریت جهادی» شعار مناسبی برای بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن است و همین شعار باید محور اصلی فعالیت‌های نمایشگاه قرآن قرار گیرد.
وی در ادامه با تأکید بر لزوم برپایی همزمان نمایشگاه قرآن در برخی از استان‌ها گفت: این نکته که کدام استان‌ها همزمان با تهران نمایشگاه قرآن برگزار می‌کنند نیز بسیار مهم است که باید زودتر مشخص شود. نکته دیگر بین‌المللی بودن نمایشگاه قرآن است؛ اگر نمایشگاه قرآن بین‌المللی است باید ببینیم به واقع کدام کشورها در این نمایشگاه شرکت می‌کنند؟ ما احساس حقارت نمی‌کنیم از اینکه نمایشگاه قرآن ملی باشد اگر واقعا مشارکت کشورها زیاد نیست، می‌توانیم نام نمایشگاه را نمایشگاه ملی قرآن بگذاریم.

 

پایان پیام/

کد خبر 373754

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha