دعوت از فعالان و ناشران قرآنی برای حضور در نمایشگاه قرآن کریم

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از ناشران و هنرمندان و نویسندگان حوزه‌ قرآن کشور جهت ثبت‌نام و حضور در نمایشگاه قرآن کریم استان دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی، علی‌اکبر صفی ‌پور اظهار داشت: نمایشگاه قرآن کریم، کارکرد نهادهای فرهنگی و قرآنی و فعالیتهای انجام شده در این عرصه را در بوته سنجش قرار می ‌دهد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه آموزه‌های این کتاب عظیم درواقع سمت و سو دهنده به کلیه فعالیتها و تعالی‌بخش جامعه است، رسالت سنگینی بر عهده‌ متولیان امر تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی وجود دارد.

 

صفی‌پورگفت: تعمیق باورهای دینی در میان اقشار مختلف مردم علی‌الخصوص جوانان و نوجوانان از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است و نمایشگاه قرآن کریم با توجه به شاخصه‌هایی که دارد می‌تواند فرصت مناسبی را برای ارائه‌ی تازه‌های نشر در حوزه‌ علوم قرآنی و بسط فرهنگ قرآنی ایجاد کند.

 

وی با اشاره به اینکه رمضان بهار قرآن و فرصتی برای تمرین بندگی خداوند است، از نویسندگان، ناشران و هنرمندانی که در عرصه‌ علوم قرآنی به فعالیت می ‌پردازند دعوت کرد تا با حضور و ارائه‌ آثار خود، بر رونق نمایشگاه قرآن کریم بیافزایند.

 

براساس این گزارش نمایشگاه قران کریم با هدف شناسایی،‌ معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و علمی و همچنین زمینه‌سازی مناسب برای آشنایی اقشار و گروه‌های مختلف با فعالیتهای قرآنی و کمک به ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیتهای قرآنی برگزار می‌شود.

 

کمک به هم‌افزایی سازمان ها و موسسات نقش‌آفرین در فعالیت‌های قرآنی و کمک به گسترش فضای معنوی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه قرآن کریم است.

 

گفتنی است، نمایشگاه قرآن کریم از 9 تا نوزدهم تیرماه مصادف با دوم تا دوازدهم ماه مبارک رمضان از ساعت 16 الی 20 در مصلای امام خمینی (ره) تبریز برگزار می‌ شود.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 373900

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha