گردهمایی آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای غرب استان سمنان برگزار شد

خبرگزاری شبستان: در راستای ارتقای کیفی و کارآیی فعالیتهای آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای نخستین گردهمایی مؤسسین و مدیران آموزشگاههای فنی وحرفه ای غرب استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان ، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان ، امروز(18 خرداد) در این گردهمایی یکروزه با اشاره به زمینه های شکوفایی اقتصاد در جامعه کنونی خاطرنشان ساخت : طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری ، این امر باید به کمک مسئولان با مدیریت جهادی و مردم با عزم ملی ، تحقق پذیرد .


ابراهیم محمودی همچنین با اشاره به سیاستهای اقتصاد مقاومتی ، گفت : توانمند سازی نیروی انسانی که از مهمترین وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می باشد ، یکی از ضروریات اجرای این سیاستهاست که عمل به آن ، رشد و شکوفایی اقتصادی را بدنبال خواهد داشت.


محمودی ترویج فرهنگ مهارت آموزی و کار را از دیگر لزامات مورد نیاز در سطح جامعه برشمرد و اظهار داشت : باید مردم را بگونه ای به سمت و سوی آموزشهای فنی و حرفه ای سوق داد تا خود مبلغ آموزشهای مهارتی شوند و این امر قطعا تاثیرات بسزایی در کاهش معضل بیکاری و کمبود وجود نیروی متخصص خواهد داشت.


وی با تاکید بر نقش و حضور مؤثر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در چرخه اشتغال اظهار داشت : آموزشهای مرتبط با مشاغل خانگی و نیز آموزشهای بازار محور ، از جمله اقدامات سازمان به منظور حضور مؤثر در این چرخه می باشد.


مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان اینکه آموزشگاههای آزاد باید در ارائه این قبیل آموزشها پیشقدم باشند گفت : آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای نیازمند تنوع طلبی و خلاقیت می باشند و این دو عامل نیرو محرکه آموزشگاهها در حرکت بسوی رشد و پیشرفت به شمار می آیند.


وی همچنین خواستار تقویت حضور آموزشگاهها در مسابقات ملی مهارت گردید و موفقیت آموزشگاهها در این مسابقات را زمینه ساز تعالی آنها دانست.


محمودی شناسایی آموزشگاههای غیرمجاز و نیز افرادی که بصورت غیرقانونی به آموزش می پردازند را از جمله اولویتهای اداره کل در سالجاری خواند و بر لزوم برخورد قانونی با این افراد و جلوگیری از صدور گواهینامه برای کارآموزان آنان تاکید کرد.


معاون آموزش پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان نیز در این گردهمایی خواستار مشارکت فعال آموزشگاههای آزاد در تعیین نرخ شهریه دوره های آموزشی گردید و بر ضرورت تعامل و همکاری مطلوب آموزشگاههای آزاد با کانون انجمنهای صنفی آموزشگاههای آزاد تاکید کرد.


زین العابدین ایجی همچنین با اشاره به تشکیل میز خدمت در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شاهرود جهت معرفی آموزشگاههای آزاد و دوره های موجود در آنها به ارباب رجوع ، تشکیل این میز با همکاری آموزشگاههای آزاد در دیگر شهرستانهای استان را بسیار مؤثر دانست .


ایجی در ادامه برگزاری همایشها و جشنواره های مهارت آموزی با عناوین مختلف توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را یادآور شد و تصریح کرد : مدیران و مربیان آموزشگاههای آزاد استان باید نقش پررنگ تری در این قبیل برنامه ها داشته باشند تا از این طریق امکان معرفی خود و آموزشگاههاشان را در سطح ملی بدست آورند.


وی ضمن قدردانی از همکاری آموزشگاههای آزاد استان در بحث طراحی سؤالات ، بر ادامه این روند تاکید کرد.


این گردهمایی با تشکیل 4 کارگروه تخصصی در موضوعات آموزشهای غیر مجاز ، اشکالات پورتال ، آزمونهای عملی و دلایل کاهش کارآموزان بخش خصوصی ادامه یافت که اعضای هر کارگروه به بیان اهداف کلی و جزیی مسایل ، تحلیل وضعیت موجود ،مشکلات آموزشگاههای آزاد و راهکارهای پیشنهادی در جهت رفع موانع و مشکلات پرداختند.


پایان پیام/
 

کد خبر 374162

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha