اشتغال مهم‌ترین دغدغه جوانان است

خبرگزاری شبستان: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به آمار 14 درصدی بیکاری در کشور گفت: مهم‌ترین دغدغه جوانان در حوزه اشتغال است که باعث بالارفتن سن ازدواج و کاهش سطح امید به زندگی شده است.

سالار مرادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان با اشاره به اینکه حوزه جوانان پس از ادغام آن با وزارت ورزش چالاکی لازم را ندارد، گفت: هرچند این موضوع در هنگام معرفی وزیر مربوطه نیز مورد بحث قرار گرفت اما انتظار می‌رود که این وزارت مسایل خاص جوانان را با توجه ویژه دنبال کند.

 

وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان باید در کنار سایر دستگاه‌ها بحث اشتغال، مشکلات جوانان و اوقات فراغت که خیلی کمرنگ‌تر شده است را دنبال کند.

 

وی با تاکید بر اینکه بازگرداندن و تقویت نشاط در جوانان باید از اهداف مهم وزارت ورزش و جوانان باشد، گفت: باید مبحث امید به زندگی و سرگردانی‌ها و ناامیدی‌های ناشی از مشکلات معیشتی در بخش دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و شوق و ذوق به بدنه جامعه بازگردانده شود.

 

وی با بیان اینکه وزارت تعاون در حوزه اشتغال، صندوق مهر از جمله سازمان‌های تأثیرگذار در حوزه جوانان هستند، گفت: حوزه جوانان نیازمند متولی کلی برای برنامه‌ریزی و نظارت در این حوزه است.

 

وی مهم‌ترین دغدغه جوانان را اشتغال دانست و گفت: این موضوع باعث بالارفتن سن ازدواج و کاهش سطح امید به زندگی شده است.

 

به گفته مرادی، آمار کلی بیکاری در کشور 14 درصد است که در برخی استان‌ها مثل لرستان تا 28 درصد نیز می‌رسد.

 

وی همچنین در مورد جدا شدن وزارت ورزش از جوانان نیز اظهار کرد: حوزه جوانان در بدنه دولت نیز می‌تواند مثمرثمر واقع شود به شرطی که شرح وظایف آن تعریف شده و به عنوان یک وصله تلقی نشود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 374344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha