حضرت علی اکبر می تواند الگویی برای جوانان جامعه اسلامی باشد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اظهار داشت: رشادت ها، ایثارگری ها و درس های دینی و اخلاقی حضرت علی اکبر(ع)، می تواند الگویی برای جوانان جامعه اسلامی باشد.

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز گفت: تدبیری که در کشور جهت نامگذاری روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) به نام روز جوان اندیشیده شده ابتکار خوب و بجایی است و رشادت ها، ایثارگری ها و درس های دینی و اخلاقی این جوان برومند، می تواند الگویی برای جوانان جامعه اسلامی باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم با تدبیر و برنامه ریزی دولت تدبیر و امید شاهد رشد و ارتقای فعالیت های فکری، فرهنگی، علمی، هنری و نشاط و سرگرمی های سالم به ویژه در حوزه ورزشی و مسائل ازدواج و خانواده در سطح کشور باشیم.

 

وی افزود: از آنجایی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از مهم ترین پایگاه های مساجد و جوانان پرانگیزه و بانشاط کشور اسلامی است، برای به کارگیری استعدادها و توانمندی های جوانان، دستورالعمل ها، برنامه ها، آئین نامه ها و قوانینی را وضع و جهت اجرا در سطح کشور، استان و شهرستان ها ابلاغ می کند.

 

حجت الاسلام سپهر، اضافه کرد: بخشی از این توانمندی ها در حوزه هنرهای تجسمی و رشته های مختلف مرتبط با آن است که در بخش های آموزش، ارتقای مهارت ها، تاسیس انجمن های تخصصی و برنامه ریزی جهت برگزاری جشنواره استانی، شهرستانی، منطقه ای، ملی و بین المللی از حضور جوانان مستعد بهره می بریم.

 

وی ادامه داد: بخش دیگر در حوزه هنرهای نمایشی و در قالب رشته هایی همچون بازیگری، کارگردانی، نورپردازی، صحنه آرایی، موسیقی، نمایش نامه نویسی و... است که در این زمینه نیز به دنبال کشف استعدادها و بهره برداری مفید از آنها هستیم.

 

وی با بیان اینکه در بخش موسیقی نیز در قالب ها و سلیقه های مختلف از حضور جوانان توانمند استفاده می کنیم و در این زمینه آموزش، ساماندهی و برنامه ریزی هایی صورت می گیرد، تصریح کرد: در حوزه انجمن های تخصصی از جمله شعر، ادبیات، فیلم و عکس، سینمای جوان نیز فعالیت هایی جهت توسعه این بخش ها انجام می شود.

 

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی خوزستان، عنوان کرد: در بخش مسجد و جوانان مسجدی، کانون های فرهنگی هنری مساجد و مؤسسات قرآنی برنامه ریزی های فکری و فرهنگی عمده ای برگزار می شود.

 

وی اذعان داشت: در این زمینه در خوزستان بیش از 930 کانون فرهنگی هنری مساجد فعال وجود دارد و نزدیک به یک صد و چندین هزار نفر در فعالیت های کانون ها، کتابخانه های مساجد و مؤسسات قرآنی، طرح اوقات فراغت، اردوهای درون و برون استانی و... شرکت می کنند.

 

وی یاد آور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، یکی از مهم ترین کانون های جوانان است و ما در جشنواره جوان استان بیشترین سهم را در معرفی هنرمندان در رشته های مختلف، فعالان قرآنی، مسجدی، نخبگان و... داشته است.

 

حجت الاسلام سپهر، ابراز امیدواری کرد: در سال جاری با مساعدت دولت تدبیر و امید شاهد رشد کیفی برنامه های متعدد و متنوع در حوزه ماموریت ارشاد برای جوانان خوزستان باشیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 374405

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha