برگزاری جشن شکرگزاری برداشت گندم در خوزستان

خبرگزاری شبستان: معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان، از برگزاری جشن شکرگزاری برداشت گندم در این استان جهت افزایش انگیزه در بین کشاورزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، امید حاجتی، معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان، صبح امروز(19 خرداد) در کارگروه امور اقتصادی خوزستان، با اشاره به لزوم برگزاری جشن شکرگزاری برداشت گندم، گفت: استان خوزستان همواره در تولید محصول گندم پیشتاز بوده و برگزاری این جشن علاوه بر افزایش انگیزه در بین کشاورزان، جذابیت های کشور نیز در پی دارد.

 

وی با ابراز خرسندی از کار گروهی که برای خرید محصول گندم در سال جاری رخ داد، بر ادامه این روند در سال آینده و برای خرید سایر محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: در راستای حل مشکل کمبود فضا برای نگهداری گندم بهتر است پس برداشت محصول به استان های هدف صادر شود.

 

وی با بیان اینکه حمل محصولات کشاورزی توسط شرکت های دولتی صورت می گیرد که این مسئله موجب کاهش فضای رقابت در استان شده است، اضافه کرد: همزمانی واردات محصول گندم و فصل برداشت این محصول یکی از مشکلات بخش کشاورزی در استان است که این مسئله باید از طریق وزارت صنعت معدن و تجارت پیگیری شود.

 

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان، با اشاره به همزمانی فصل بارندگی و برداشت محصول گندم در استان، تصریح کرد: بارش باران خارج از اراده انسان هاست اما می توان با برنامه ریزی و مدیریت مناسب این مسئله را سامان دهی کرد تا از این نعمت الهی برداشت های مثبتی صورت بگیرد.

 

وی با بیان اینکه، میزان تولید محصول گندم سه برابر بیش از نیاز خرید تضمینی استان است، عنوان کرد: ما باید برنامه ریزی کنیم تا قبل از شروع فصل برداشت این محصول انبارها و سیلوهای استان به حدا قل موجودی خود برسند تا ظرفیت استان برای خرید افزایش یابد، همچنین پس از برداشت محصول گندم ابتدا باید موجودی انبارهای استان پر شود سپس این محصول را به استان های هدف صادر کرد.

 

وی با اشاره به اسنکه امسال بنیاد برکت حدود 200 میلیارد اعتبار را با تسهیلات کم بهره چهار درصد برای استان در نظر گرفته است، اذعان داشت: اگر خوزستان به عنوان قطب کشاورزی کشور مطرح است باید از این امر به صورت همه‌جانبه بهره‌برداری کرد و حوزه‌های جدیدی برای دستیابی به بازارهای جدید ایجاد کرد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 374730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha