هشتمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی کلید خورد

خبرگزاری شبستان: هشتمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی با 180 غرفه و 20 هزار عنوان کتاب در بجنورد مرکز خراسان شمالی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی شامگاه (20 خرداد) در آئین گشایش این نمایشگاه به اهمیت فرهنگ مطالعه و ترویج کتابخوانی در آموزه های اسلامی و نقش این مهم در ارتقای فرهنگ جامعه اشاره کرد و گفت: ارتقای فرهنگ به توسعه همه جانبه جامعه منتج می شود.

امام جمعه بجنورد، با بیان اینکه مطالعه، نگاه انسان به زندگی را تعمیق بخشیده و درک انسان را افزایش می دهد، اظهارداشت: برپایی این نمایشگاه به عنوان رویداد مهم فرهنگی نقش مهمی در آشتی افراد با کتاب و کتابخوانی دارد.

سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم بر نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه تأکید کرد و اظهارداشت: حرکت های فرهنگی همچون برپایی نمایشگاه کتاب، توسعه فرهنگی جامعه را تسریع می کند.

وی با اظهار امیدواری از برگزاری بیشتر اینگونه رویدادهای فرهنگی، از فعالان این حوزه تقدیر و اظهارداشت: امید است با حمایت بیش از پیش دولت برنامه های فرهنگی استان تقویت شود.

حسن ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این آئین با بیان اینکه در نمایشگاه امسال تعداد 180 غرفه شامل 160 غرفه اصلی و 20 غرفه جنبی پیش بینی شده است، به شرکت 200 ناشر از سراسر کشور در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: کتاب های این نمایشگاه با 40 درصد تخفیف عرضه می شود.

وی، از ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ایجاد بسترهای مناسب برای ایجاد فرصت های آشنایی با این فرهنگ و ایجاد زمینه لازم برای آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با آثار مختلف به عنوان مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه یاد کرد.

ثابت قدم وحید، برپایی نشست های تخصصی، رونمایی از تازه های کتاب، تجلیل از فعالان نشر، اجرای برنامه های فرهنگی از قبیل تئاتر خیابانی، برنامه های آموزشی و فروش آثار هنری را از اهم برنامه های این نمایشگاه اعلام کرد.

هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی از 20 الی 26 خردادماه از ساعت 14 الی 22 در محل بازار امام رضا(ع) شهرستان بجنورد پذیرای عموم علاقه مندان است.

پایان پیام/
 

کد خبر 375248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha