جمع آوری 20 میلیارد ریال زکات در ایلام

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام، از جمع آوری 20 میلیارد ریال زکات در تحقق برنامه های این نهاد حمایتی در سال جاری خبر داد.

علی حسین احمدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، صبح امروز(21 خرداد) در این باره به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، گفت: با توجه به میزان جمع‌ آوری زکات در سال گذشته پیش‌بینی می شود در سال 93 در تحقق برنامه‌ های کمیته امداد این مبلغ به 20 میلیارد ریال برسد.

 وی، تصریح کرد: اگر 50 درصد ظرفیت های موجود زکات استان جمع‌آوری شود صددرصد معیشت نیازمندان استان تامین خواهد شد.

 احمدی، بیان کرد: در سال 92 در سطح استان ایلام مبلغ 12 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شده که 4 میلیارد و 200 میلیون ریال آن صرف طرح ‌های تشویقی و عمرانی در مناطق محروم استان شده است.

  مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، افزود: سال گذشته بیش یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه خانه‌سازی و طرح های مختلف ساخت، ساز و کمک به مرمت شده است.

وی، اضافه کرد: از محل این اعتبارات 56 طرح به ترتیب در شهرستان های مهران، چرداول و دهلران به بهره‌برداری رسیده است.

 احمدی، با خوب ارزیابی کردن روند فعلی جمع‌آوری زکات و تاکید بر متمرکز کردن آن، یادآور شد: یکی از جنبه‌ های خوب پرداخت و دریافت زکات نحوه‌ی سفارش محوری آن بوده که فرد پرداخت کننده تمایل خود را برای نوع مصرف زکات عنوان کرده و بر اساس آن به مصرف جامعه هدف می ‌رسد.

 مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: مصرف زکات بیشتر در جهت ارتقاء فرهنگ جامعه هدف صورت می‌گیرد.

 پایان پیام/

 

 

کد خبر 375343

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha