شب عاشقی در مساجد تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت:همزمان با نیمه شعبان مراسم شب عاشقی که به شعر خوانی در مدح ائمه اطهار (ع) اختصاص دارد در مساجد و مراکز فرهنگی نیز در دستور کار مناطق قرار دارد.<BR> <BR> <BR> <BR>

 به گزارش خبرگزاری شبستان؛حجت الاسلام و المسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تشریح ویژه برنامه های سالروز ولادت حضرت ولیعصر(ع) از برگزاری 22 نمایشگاه فرهنگی " شهر منتظر " با همکاری سراهای محله در بوستان های محوری مناطق خبر داد.


وی افزود: ویژه برنامه های اعیاد شعبانیه با محوریت سالروز ولادت حضرت ولیعصر(ع) در قالب مجموعه فعالیت های فصل نیایش و با هدف استفاده از ماه شعبان برای ایجاد خشوع و توجه به خداوند، ماه شعبان به عنوان ماه دعا و ماه خضوع پیامبر(ص)، گرامیداشت شعائر و مناسبت های اسلامی و پاسداشت اعیاد شعبانیه با محوریت برگزاری جشن های مردمی اجرایی خواهند شد.


وی گفت: فعالیت های متمرکز و مردمی در ماه شعبان با توجه به راهبردهایی نظیر ارتقای روحیه نشاط معنوی و اجتماعی، تقارن ماه شعبان با اوقات فراغت شهروندان در تابستان، توسعه کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی شهرداری تهران، آماده سازی مساجد برای ورود به ماه مبارک رمضان و توسعه گردشگری مذهبی ساماندهی شده اند.


حجت الاسلام و المسلمین امرودی عنوان کرد: برگزاری جشن های مردمی با محوریت نیمه شعبان در مساجد، سراهای محله و مراکز فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است که تدارکات آن همزمان با فضاسازی و اجرای تبلیغات شهری با تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) همچنین احادیث ائمه اطهار (ع) در حال اجرا انجام است.


معاون شهردار تهران از اجرای مراسم مناجات شعبانیه در مساجد منتخب خبر داد و گفت: این مراسم براساس تاکید امام خمینی(ره) در دهه پایانی ماه شعبان در مساجد منتخب برگزار می شود همچنین نمایشگاه فرهنگی " شهر منتظر" نیز با حضور مشاوران مذهبی در بوستان های محوری مناطق برپا است.
 

حجت الاسلام و المسلمین امرودی ادامه داد: 22 نمایشگاه عکس مهدویت به میزبانی مراکز فرهنگی و هنری همزمان با نیمه شعبان در سطح شهر برگزار می شود. همچنین اجرای مراسم " شب عاشقی " که به شعر خوانی در مدح ائمه اطهار (ع) اختصاص دارد در مساجد و مراکز فرهنگی نیز در دستور کار مناطق قرار دارد.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: 110 کارگاه آموزشی سبک زندگی تحت عنوان " چگونه منتظر باشیم؟ " در سطح مناطق ویژه خانواده ها برگزار می شود. همچنین اجرای تورهای گردشگری به مقصد مکان مذهبی، فرهنگی و تفریحی تهران نیز از دیگر برنامه های شهرداری تهران در نیمه شعبان است.


وی از برگزاری جشن نیمه شعبان ویژه گروه سنی کودک خبر داد و گفت: این مراسم با هدف آشنایی این گروه سنی با مفاهیمی مذهبی و اعیاد دینی در خانه های کودک سراهای محله برگزار می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 375474

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha