برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای هفت تیر با محوریت شهید عضدی در رشت

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، گفت: امسال ویژه برنامه گرامیداشت شهید بهشتی و شهدای هفت تیر با محوریت شهید عضدی در مصلی رشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، امروز(21 خرداد) در جلسه ستاد بزرگداشت شهدای هفت تیر استان که در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان برگزارشد با اشاره به سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش گفت: شهادت آیت الله شهید دکتر محمد حسین بهشتی متقارن است با هفته قوه قضائیه که لازم است برنامه‌های متنوعی از سوی دادگستری استان برای گرامیداشت این ایام پیش بینی شود.

  

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان 42 ویژه برنامه را جهت بزرگداشت این ایام تدارک دیده است، افزود: چهار شهید از شهدای هفت تیر به نام‌های شهید دکتر حسن عضدی، سیف الله عبدالکریمی، جواد سرافراز و محمدصادق اسلامی، گیلانی هستند.

 

وی با اشاره به چندین مورد از فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به گیلان و دیدار مردم گیلان با ایشان در سال 89 اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشات خود به شهید عضدی و نقش وی در آن دوران در پاک کردن شهر رشت از حزب‌ها و گروه‌های مختلف اشاره داشتند که باید محور برنامه ریزی‌های ما قرار گیرد.

  

حجت الاسلام اشجری شهید عضدی را شاخص‌ترین شهید هفت تیر گیلان دانست و افزود: سنگ بنای مراسم گرامیداشت شهدای هفت تیر گیلان در سال جاری با محوریت شهید عضدی است که امیدواریم در سال‌های بعد مراسم‌های باشکوهی با محوریت این شهید شاخص در این ایام برپا شود.

  

وی از جمع‌آوری عکس‌ها و سوابق شهید عضدی خبر داد و افزود: امسال ویژه برنامه گرامیداشت شهدای هفت تیر با محوریت شهید عضدی در مصلی رشت برگزار می‌شود.

  

این مقام مسئول به ناشناخته بودن شهید عضدی برای نسل جوان اشاره کرد و گفت: نسل جوان ما با این شهید بیگانه هستند در حالیکه ورزشگاهی به نام این شهید بزرگوار در رشت ساخته شده و مسابقات لیگ برتر در آن اجرا می‌شود و بهتر است تندیسی از این شهید به همراه سوابق مبارزاتی وی در ورودی ورزشگاه جهت آشنایی و آگاهی احداث شود.

 

ریس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اهداف تشکیل ستاد شهدای هفت تیر، معرفی ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریست، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هفت تیر و تبیین و بازشناسی اندیشه‌های شهید بهشتی را از مهمترین اهداف برشمرد.

  

وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار حضرت امام خمینی(ره)، نقش حائز اهمیتی در پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی داشت، تصریح کرد: مراسم استانی بزرگداشت شهدای هفتم تیر با محوریت شهید بهشتی و شهید عضدی در مصلی رشت برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله بهشتی و یارانش در سطح استان پیش بینی شده است، تصریح کرد: برگزاری ویژه برنامه‌های مربوط به هفتم تیر در برخی از بقاع برگزیده استان و مساجد، برپایی نمایشگاه شهدای گیلانی هفت تیر، دیدار با خانواده شهدای هفت تیر، فعال کردن پایگاه‌های مجازی و خبرگزاری‌ها در معرفی شهدای هفت تیر، برپایی تشکل‌های دانش‌آموزی با محوریت شهید بهشتی، میزگردهای علمی و ... از جمله این برنامه‌ها هستند.

 
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تقارن هفت تیر با روز اول ماه رمضان خواستار بهره گیری از این فرصت شد و افزود: باید از این فضا استفاده کرده و صبغه معنوی به مراسم دهیم و این مراسمات را تحت عنوان استقبال از ماه رمضان برگزار کنیم.

 

وی در پایان با اشاره به نامگذاری امسال به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تصریح کرد: باید بررسی کنیم که در این سه ماه گذشته از سال تا چه اندازه توانستیم به دغدغه‌های مقام معظم رهبری جامعه عمل پوشانده و در مسیر درست حرکت کنیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 375514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha