از حفظ اسلام با انفجار تا اخذ ویزای بهشت با کشت و کشتار!!

خبرگزاری شبستان: این جریان با عناوین غلط انداز که بزرگان آنها به افراد ساده لوح یاد می دهند، سایرین که منطق وهابیت را ندارند کافر شمرده و حکم قتل آنها را صادر کرده و کشتن آنها را موجب بهشت رفتن معرفی می کند.

خبرگزاری شبستان: این روزها علاوه بر جنایاتی که تروریست های تکفیری در سوریه رقم می زنند شاهد حرکات تروریستی در عراق هستیم که مردم بی گناه را به خاک و خون کشیده و چهره ای کریه از اسلام به نمایش می گذارند.؛ از این رو در گفتگو با حجت الاسلام سید سجاد ایزدهی، عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفتگویی درباره ماهیت این تفکر و دست های پشت پرده آن به بحث و بررسی پردا خته ایم که مشروح آن از نظرتان می گذرد:
 

با توجه به اینکه هر روز شاهد جنایات تازه و دردناکی از سوی گروه های تکفیری و تروریستی در جهان اسلام هستیم، چه اندیشه و ایدئولوژی در پسِ تفکر این جریان نهفته است و مختصات برنامه ریزهایی آنها برای جهان اسلام چگونه است؟
پس از آن که انقلاب اسلامی ایران با هدایت و رهبری امام به پیروزی رسید و جایگاهی در دنیا پیدا کرد و اسلام و معنویت را در جهان اسلام جای داد، طبیعتا سردمداران جهانی به این نتیجه رسیدند که این ظرفیت را باید از دو جهت جلوگیری کرد: نخست عدم توسعه اسلام و دیگری القای اینکه تصویر اسلام در جهان آن تصویری نیست که امام (ره) ارائه کرد لذا مدل های تقلبی ارائه کردند که از شاخصه های ظاهری تفکر امام برخوردار است یعنی تسمک به آیات و روایت، ظلم ستیزی، غرب ستیزی، خداخواهی و عدالت دوستی، و این قالب تقلبی را علم کرده و از چند جهت از این حربه استفاده می کنند.
اما در این عصر مدل های تقلبی که ارائه کردند در قالب انسان های دیندار، وابسته به پیشنیان خود و تمسک به عبارات و تلقی اندیشمندان پیشین اسلامی اعم از پیامبر (ص) و صحابه و افتخارات گذشته و برای این که به هدف خود دست پیدا کنند اموری را مد نظر قرار دادند که هم برای افراد غرب ستیز جذابیت دارد و هم از سوی دیگر تقابلی با نظام کفر ندارد؛ مثلا گروه القاعده در تقابل با نظام شوروی سابق بود و گونه ای از افراد ساده دل را در قالب عبارات ساده جذب کردند وعده های دروغین بهشتی به آنها داده و این افراد را به کار گرفتند اما هیچ گاه وعده آنها علیه نظام سلطه نبود و منافع غایی نظام کفر را تهدید نمی کرد، بلکه این جریان و اصولا تکفیری ها همواره چاقوی در نظام سلطه بوده و هستند و چه بدانند و چه ندانند، از آنها سوء استفاده می شود.
 

با این توصیف غرب چه سوء استفاده هایی در این زمینه می کند؟
وقتی این اتفاق افتاد از دو جهت نظام سلطه استفاده می کند: یک آنکه پس از انقلاب با کمک همین گروه ها، به جهان القا می کند اسلامی که انقلاب ایران سردمدار آن است و ترویج می کند، مدلی است متحجرانه و واپس گرا و ضدعقلانیت که باید با آن مخالفت کرد؛ با این رویکرد توده مردم به این باور خواهند رسید و اقبال به اسلام کمرنگ تر شده و افرادی که تمایل و گرایش به اسلام دارند، روی بر می تابند.
نکته دیگر آنکه نظام سلطه در این راستا افراد را به بازی گرفته و مردم کشورهای اسلامی را به جان هم می اندازند که اگر چه پیروزی گروه مورد نظر آنها را در پی نداشته باشد، اما این بازی دو سر بُردی است برای آنها که باز هم نتایج خوشایندی برای غرب در پی خواهد داشت.
اما برای محقق کردن اهداف خود باید به سراغ افرادی بروند که تفکر ضدعقلانی و واپس گرا داشته و در این راستا وهابیت بهترین گزینه برای آنها بود چرا که بزرگان این جریان تقابلی با نظام کفر نداشتند. این جریان با عناوین غلط انداز که بزرگان آنها به افراد نادان و کم تجربه یاد می دهند، سایرین را که منطق وهابیت را ندارند کافر شمرده و حکم قتل آنها را صادر کرده و کشتن آنها را موجب بهشت رفتن تلقین می کنند. این رویکرد موجب می شود غرب به اهداف خود نزدیک شده و جامعه مسلمین را به آشوب بکشاند.
همان طور که امروز در خاورمیانه و غرب آسیا مسلمانان به جان هم افتاده و این از اقتدار آنها می کاهد و منافع ملی را از بین می برد. چنان که در تونس، لیبی، عراق، سوریه، افغانستان و ... شاهد حاکمیت هرج و مرج و کشتار هستیم.
در واقع جریان های تکفیری گروهی به ظاهر اسلامی بوده که ماهیت ضداسلامی دارد و هر آنچه غرب می تواند با نیروهای خود در کشورهای دیگر دنبال کند، این افراد برای آنها دنبال می کنند و البته تحت حمایت آنها نیز هستند.
 

این حمایت به چه صورت انجام می شود؟
از یک طرف غرب عمدتا با برنامه ریزی و حمایت های مالی و فکری، تکفیری ها را پشتیبانی می کند و از سوی دیگر آن گروه از سلاطین عرب که تمایل های غربی دارند، نوچه های آنها بوده و تکفیری ها را تقویت می کنند. این گروه به بهانه تقابل شیعه و سنی، وهابیت را عَلَم کرده و به اختلاف در جهان اسلام دامن می زنند. این رویکرد موجب می شود تقابل میان اسلام و کفر در کشورهای اسلامی به دست فراموشی سپرده شده و مسلمانان به مشکلات داخلی خود مشغول شده و خروج از تمدن و عقب ماندگی و جا ماندن از علم را در پی داشته باشند. لذا گروه های تکفیری آلت دستی برای غرب هستند که از هیچ جنایتی فروگذاری نکرده و با سر بریدن و انفجار و رواج تفکر سنتی و قشری و اسلام هراسی، غرب را به اهداف خود نزدیک می کنند.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 375540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha