پایبندی به سبک زندگی ایرانی اسلامی مهمترین عامل پایداری ازدواج است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، مهمترین عامل پایداری ازدواج را پایبندی زوجین به سبک زندگی ایرانی اسلامی ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، محسن صادقی، مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، امروز(21 خرداد) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج گفت: شورای پیشگیری از وقوع جرم کردستان باید صیانت از خانواده را در اولویت برنامه های در نظر گرفته شده استان قرار دهند.


وی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در بحث طلاق مطرح است، عنوان کرد: در سال گذشته به ازای هر پنج ازدواج یک طلاق در کردستان به ثبت رسیده است که عوامل متعددی هم چون نفوذ ماهواره در زندگی مردم،اعتیاد و غیره در این امر تاثیرگذار بوده است.


وی اظهارداشت: خوشبختانه براساس آمار موجود در پنج سال اخیر شاهد کنترل پدیده طلاق در استان هستیم و اکنون وضعیت این استان نسبت به میانگین کشوری در حدمطلوبی قرار گرفته است.


مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه طلاق اگر از استاندارد تعیین شده آن بالاتر رود به عنوان آسیب اجتماعی مطرح می شود، ادامه داد: بعد از وقوع طلاق با آسیب های دیگری مانند فرزندان طلاق مواجه خواهیم بود.


صادقی افزود: همچنانکه درازدواج شرکت زوجین در کلاس های مشاوره ضروری است حکم هیچ طلاقی هم بدون ارائه مشاوره به زوجین در کشور صادر نمی شود.


وی نخستین جرم به لحاظ فراوانی در استان کردستان را مربوط به سرقت خواند و گفت: جرم سرقت به نوعی با مواد مخدر در ارتباط است و لذا دستگاه های متولی پیشگیری از وقوع جرم باید تلاش بیشتری در انجام وظیفه محوله کنند.


وی عنوان کرد: استان کردستان از لحاظ شاخص میزان ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی در سال گذشته رتبه 14 کشور را به خود اختصاص داده است.
 

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهارداشت: با توجه به مرزی بودن کردستان و مواجه شدن آن با مشکلات و چالش ها و جرایمی هم چون قاچاق کالا رتبه استان از نظر پرونده های ورودی به دستگاه قضا در حد مطلوبی است.


پایان پیام/
 

کد خبر 375586

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha