توانمندسازی نیروی انسانی راهکار احیای امور تربیتی/ تشکیل اتاق فکر

خبرگزاری شبستان: معاون پرورشی آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه توانمندسازی نیروی انسانی از راهکارهای احیای امور تربیتی است از تشکیل اتاق فکر توسط صاحب نظران،معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش استان خبرداد.

 سیده حمیرا ذکی پور، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: نقش امور تربیتی در آموزش و پرورش یک نقش تعیین کننده برای هدایت صحیح دانش آموزان و شناسایی استعدادهای آن‌هاست.

 

وی توانمندسازی نیروی انسانی را از راه‌های احیای امور تربیتی دانست و گفت: نیروهای هر سازمان سرمایه‌های اصلی آن سازمان هستند که اگر دچار فرسودگی و نابهنگامی(نیروها نتوانند امورات روز دانش آموزان را پاسخگو باشند) شوند مشکلات عدیده‌ایی به وجود می‌آید.

 

ذکی پور تاکید کرد: باید نیروهای انسانی را توسط آموزش‌های درنظر گرفته شده از لحاظ علمی و اعتقادی به روز رسانی کرده تا بتوانند هم خود را مسلح کرده و هم پاسخگوی دانش آموزان نسل جدید باشند.

 

وی  به روزرسانی اطلاعات معلمان را از چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش دانست و اذعان کرد: کاستی‌ها در آموزش و پرورش در عرصه امور تربیتی کمبود نیروی انسانی کارآمد است و نیروهای ما در آستانه نابهنگامی بوده زیرا تعداد زیادی از آن‌ها در مرز بازنشستگی و برخی نیز جدید الاستخدام هستند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه استفاده از نیروی غیرمتخصص مضراتی دارد و باید مربیان تربیت‌های خاص را در دوره‌های آموزشی ببینند، تصریح کرد: یکی از مسایل دنبال شده توسط استان گیلان تقویت نیروی انسانی است که با تشکیل اتاق‌های فکر صاحبنظران تعلیم و تربیت را وارد بدنه آموزش و پرورش کرده‌ایم.

 

ذکی پور تصریح کرد: در جهت توانمندسازی معلمان در قالب طرح طلایه داران تربیت نشست‌هایی را با معلمان برگزار می‌کنیم.

 

وی یادآور شد: مبنی بر شعار امور تربیت و شعار فرهنگ شکر باید برای نهادینه کردن این موضوع پیش زمینه‌ای انجام داده و ترویج فرهنگ نماز و اقامه را غنی سازی کنیم.



پایان پیام/
 

کد خبر 375780

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha