اجرای موفقیت آمیز طرح ملی"دادرس"برای بیش از 3 هزار دانش آموز زنجانی

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان زنجان از اجرای موفقیت آمیز طرح ملی دادرس برای 3 هزار و 328 دانش آموز زنجانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، علی خدایاری، رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: به منظور کاهش سطح آسیب پذیری و خسارات و تلفات ناشی از حوادث ، طرح ملی دادرس با حضور 3 هزار و 328 دانش آموز زنجانی برگزار شد.


به گفته وی، در راستای حمایت از سرمایه ملی و به منظور کاهش سطح آسیب پذیری و خسارات و تلفات ناشی از حوادث در مناطق پر خطر و با عنایت به حوادث و سوانح احتمالی در کشور ، آمادگی همگانی و توانمند سازی دانش آموزان امری ضروری است.


این مقام مسئول یادآور شد: به منظور تحقق این هدف مهم و بر اساس توافق نامه همکاری منعقده بین «معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش » و « سازمان جوانان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران» طرح ملی دادرس در مدارس منتخب استان زنجان در سالتحصیلی 93-92 برای دومین سال متوالی ، با موفقیت انجام شد.


خدایاری افزود : مقدمات و برنامه ریزی لازم جهت اجرای این طرح در سال آینده انجام شده است ضمن اینکه در صورت تأمین اعتبار، تعداد مدارس تحت پوشش نیز افزایش خواهد یافت.


وی خاطر نشان کرد: طرح مذکور در سال تحصیلی 93-92 در نواحی یک و دو زنجان و شهرستان های خدابنده ، خرمدره ، طارم ، ایجرود و ماهنشان اجرا شد و در مجموع یک هزار و 676 دختر و یک هزار و 652 پسر از آموزش های لازم بهره مند شدند.


رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان، افزایش سطح ایمنی، کاهش خطر پذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس کشور با تربیت تیم های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث ، بهره مندی هدفمند از ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش شامل نیروهای انسانی آموزش دیده مجری طرح ، بعضی از فضاها و اماکن در زمان وقوع بلایا و حوادث غیر مترقبه به صورت اضطراری ، توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی و سازماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده، توانمند و برخوردار از مهارت های کارگروهی را از مهم ترین اهداف این طرح برشمرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 375979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha