7 خانه نور در کانون های مساجد مازندران راه اندازی و تجهیز می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران از راه اندازی و تجهیز 7 خانه نور در کانون های این استان در آینده نزدیک خبر داد.

محمد فوقی، مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، امروز (24 خرداد) به خبرنگار شبستان گفت: خانه های نور به مراکزی اطلاق می شود که به ترویج و توسعه آموزش های قرآنی مساجد و ارتقای سطح دانش و مهارت های فراگیران قرآن می پردازد.


وی ادامه داد: تمامی فعالیت های قرآنی کانون ها اعم از طرح تلاوت نور روزانه بعد از اقامه نماز در مساجد، اجرای تفسیرهمراه، اجرای طرح عترت و تشکیل و برگزاری برنامه های آموزشی در بخش های مختلف قرآن، نماز، احکام، عقائد و اخلاق، فعالیت پیش دبستانی قرآنی، تهیه بانک نوار، نرم افزار، کتب و لوازم آموزشی مورد نیاز، برگزاری مسابقات قرآنی در سطح کانونی، استانی و غیره، اجرای طرح ها و برنامه های ابلاغی از سوی دفتر قرآن و عترت ستاد عالی با هماهنگی دبیرخانه استان، ارائه گزارش مکتوب و مصور از اجرای برنامه های مختلف قرآنی و معرفی افراد موفق در رشته های مختلف قرآنی به ستاد عالی از وظایف خانه های نور است.


فوقی، ارتقای سطح کمی و کیفی توانایی خواندن و فهم قرآن و بهره گیری هرچه بیشتر از آن در مساجد، ایجاد زمینه و بستر مناسب برای گسترش مراکز قرآن آموزی و تعامل بیشتر با جلسات قرآن دایر در مساجد، ایجاد زمینه مناسب برای جلب مشارکت بیشتر عوامل فرهنگی مساجد (امام جماعت، هیات امناء، بسیج، جلسات هفتگی و دارالقرآن و غیره)، همسو نمودن فعالیت ها و جذب فعالیت های موازی قرآن درسطح مساجد، تمهیدات مقدمات ترتیب مربیان قرآن مساجد در سطح کشور را از اهداف تشکیل خانه های نور اعلام کرد.


وی اظهار کرد: طرح تلاوت نور، برگزاری جلسات تفسیر و آموزش قرآن، محافل انس با قرآن، جلسات سنتی قرآن، مسابقات قرآنی، برگزاری جلسات در زمینه های احکام، عقاید و اخلاق و برنامه های دینی در مناسبت های مختلف از جمله برنامه هایی است که در مراکز خانه های نور دنبال می شود.


فوقی با اشاره به فعالیت 30 خانه نور در کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، افزود: 7 خانه نور شهرستان های تنکابن، آمل، ساری و بهشهر، در آینده نزدیک در کانون های مساجد مازندران، راه اندازی و تجهیز می شوند.

وی تاکید کرد: 29 خانه نور باید تا پایان سال جاری به تعداد خانه های نور مازندران افزوده شود.


پایان پیام/

کد خبر 376069

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha