حمایت بیش از 19 هزار حامی از ایتام لرستانی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کمیته امداد استان لرستان، از حمایت بیش از 19 هزار حامی از ایتام این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد استان لرستان، ولی اله منتظری، مدیر کل کمیته امداد استان لرستان افزود: طرح های «اکرام ایتام» و «محسنین»، از جمله طرح هایی هستند که کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می کند.


وی افزود: طرح «اکرام ایتام» مختص کودکانی است که پدر خود را از دست داده اند و طرح «محسنین» مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر آن ها از یک دیگر جدا شده اند و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آنکه پدرشان در قید حیات است اما به دلیل بیماری، قادر به تامین معاش خانواده نیست.

 

منتظری، اظهار داشت: در هر کدام از این طرح ها، فرد خیّر می تواند حامی تعدادی از این کودکان شود و به طور میانگین ماهانه 200هزار ریال به حساب هر یک از کودکان تحت حمایت خود واریز کند و پس از 3 ماه پرداخت متوالی می تواند با هماهنگی کمیته امداد کودک تحت حمایت خود را ملاقات کند.

 

وی با بیان اینکه تشخیص نیازمند بودن این خانواده ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می شود، افزود: در حال حاضر تعداد 19 هزار و 31 حامی سرپرستی 8 هزار و 400 نفر از ایتام این استان را بر عهده دارند.


مدیر کل کمیته امداد استان لرستان، اظهارکرد: به طور متوسط هر یتیم در استان لرستان از حمایت سه حامی برخوردار است.


وی افزود: طی دو ماه اول امسال بالغ بر هشت میلیارد و 590 میلیون ریال از طریق اجرای طرح اکرام ایتام جمع آوری شده است.


منتظری ابراز داشت: از این مبلغ شش میلیارد و 721 میلیون ریال آن به صورت نقد و مبلغ یک میلیارد و 869 میلیون ریال از آن به صورت غیر نقدی بوده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 376200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha