برگزاری همایش بین المللی اندیشه های علامه طباطبایی در 700 محور

خبرگزاری شبستان: همایش بین المللی اندیشه های علامه طباطبایی با محوریت علوم انسانی و اسلامی آبان سال جاری برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، دبیر علمی همایش بین المللی اندیشه های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در گفتگو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: این همایش با رویکرد علوم مختلف انسانی و اسلامی در 700 محور برگزار می شود.
وی ادامه داد: این همایش به مدت سه روز متوالی از 22 تا 24 آبان ماه در قم و احتمالا یک روز آن در تهران با حضور چهره های داخلی و خارجی همراه با ارائه مقالات و سخنرانی برگزار می شود.

حجت الاسلام رجبی تصریح کرد: این همایش با هدف شناساندن تفسیر المیزان در جهان، زمینه سازی برای فرمایش رهبری در راستای بازسازی علوم انسانی از منظر قرآنی، شناسایی و تبیین اندیشه‌های علامه طباطبایی قدس‌ سرّه در تفسیر المیزان در حوزه علوم اسلامی و انسانی، شناسایی و معرفی ابعاد علمی علامه طباطبایی و تفسیر المیزان، بررسی رویکردهای مختلف قرآن‌پژوهان درباره اندیشه‌های علامه طباطبایی، بررسی اندیشه‌های نوین در حوزه علوم اسلامی و انسانی بر اساس دیدگاه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان از سوی اندیشمندان داخلی و خارجی و زمینه‌سازی برای اسلامی‌سازی علوم انسانی، تبادل دستاوردهای پژوهشی میان مراکز و شخصیت‌های علمی جهان برگزار می شود.
حجت الاسلام رجبی با بیان اینکه 10 پیش نشست برای این همایش پیش بینی شده بود، ابراز کرد: تا کنون هفت پیش نشست همایش برگزار شده و سه پیش نشست دیگر نیز برگزار می شود.
وی عنوان کرد: در این راستا گفتگوهای مختلفی با شخصیت های علمی انجام شده است که همراه با مقالات در 10 مجله علمی پژوهشی به چاپ می رسند.
وی تاکید کرد: این برنامه تنها یک همایش نیست و دبیرخانه دائمی دارد که فعالیت های گسترده ای در این زمینه در حال انجام است و بیش از 60 محقق و صاحب نظر در دبیرخانه در حال تدوین دیدگاه های علامه طباطبایی هستند که در روز همایش رونمایی می شوند.
دبیر علمی همایش بین المللی اندیشه های علامه طباطبایی بیان کرد: تا کنون بیش از 500 مقاله از داخل و خارج کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از جمله می توان به کشورهای اندونزی، انگلستان، عراق و لبنان اشاره کرد.
حجت الاسلام رجبی یادآور شد: این همایش از سوی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و ده ها مرکز داخلی و خارجی برگزار می شود و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی http://hanat.iki.ac.ir/fa/node/175 مراجعه کنند.
پایان پیام/


 

کد خبر 376201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha