گشایش پرونده تکفیری ها در پرسمان جدید

خبرگزاری شبستان: شماره های جدید پرسمان با پرونده ویژه جریان های تکفیری و سلفی و طرح مباحثی همچون مرگ وهابیت واقعیت دارد و سلفیان در سراشیبی سقوط منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شماره 136 و 137 نشریه "پرسمان" ویژه اردیبهشت و خرداد 1393 با دو پرونده ویژه «جریان‌های تکفیری و سلفی» و «ورزش در دوران دانشجویی» و آثاری از برخی و اساتید و روحانیون به صاحب‌امتیازی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سردبیری محمدعلی لیالی، از سوی معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی در 48 صفحه منتشر ‌شد.

براساس این گزارش، شماره‌های 136و 137 نشریه پرسمان (اردیبهشت و خرداد 1393)، با دو پرونده ویژه «جریان‌های تکفیری و سلفی» و «ورزش در دوران دانشجویی» و آثاری از حجج‌ اسلام جواد محدثی، مهدی فرمانیان، موسوی علیزاده، محمدباقر پورامینی، محمدعلی لیالی و اساتیدی چون محمدمهدی مهتدی، احمد نبوی، محمد شکراللهی، حیدر رضوانی، محمدیحیی شریف، حامد عبداللهی، سیده‌طاهره موسوی، الهام رضایی، نظیفه‌سادات مؤذن و محبوبه زارع منتشر شد.

برپایه این گزارش، این شماره از پرسمان با مقاله از جوان کربلا تا جوان دانشگاه نوشته محبوبه زارع آغاز می‌شود و در ادامه مقالات، شبیهش نیستیم (نظیفه سادات مؤذن)، شهر انتظار (محمدیحیی شریف)، دانشجو، تفکر اسلامی و کتاب‌های شهید مطهری (حجت‌الاسلام جواد محدثی)، اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی، فرهنگ یعنی آهنگ نور کردن (حیدر رضوانی)، کتاب‌گریزی بالینی و فوریت‌های مطالعاتی (حامد عبداللهی)، اخبار پرسمان، یک شهر کاملاً بی‌اعتنا (گزارشی از شب خاطره اعضای کاروان صلح سوریه) ملاحظه می‌شود.

همچنین، در این شماره از نشریه پرسمان در پرونده «ژست ورزش در هیبت دانشجو» پرونده‌ای برای ورزش در دوران دانشجویی آماده شده است که حاوی مقالاتی مانند برای جوانان لازم، برای مسن‌ها واجب!، ورزشکاری تا نزدیک 90 سالگی، واحدی که هیچ انگاشته می‌شود (الهام رضایی)، گر بر سر نفس خود امیری، مردی، تیکی تاکای صهیونیستی (محمد شکراللهی) و ژست ورزش در هیبت دانشجو (سیده‌طاهر موسوی) است.

دیگر پرونده‌ ویژه این شماره به نام «تکفیر می‌کنم، پس هستم» که پرونده‌ای برای جریان‌های تکفیری و سلفی است، عناوینی مانند تکفیر می‌کنم، پس هستم (حجت‌الاسلام محمدعلی لیالی)، کت و شلوار، حرام، خون مسلمان، حلال! (محمدمهدی مهتدی)، نام: تکفیری، شغل، مسلمان‌کشی (حجت‌الاسلام مهدی فرمانیان)، رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب، مرگ وهابیت واقعیت دارد (محمدباقر پورامینی)، این ره که تو می‌روی به قبرستان است! (گفت‌و‌گو با حجت‌الاسلام موسوی علیزاده)، سلفیان در سراشیبی سقوط (احمد نبوی)، موریانه‌هایی بر درخت اسلام (سیدمهدی موسوی علیزاده)، تافته جدابافته (معرفی کتب در نقد وهابیت و سلفی‌گری) و زندگی به توان فرمول (سیده‌طاهره موسوی) در آن به چشم می خورد.

پایان پیام/

کد خبر 376213

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha