اجرای طرح نشاط معنوی در تابستان امسال

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از اجرای طرح نشاط معنوی در تابستان امسال درسطح اماکن و بقاع متبرکه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان صبح امروز (25 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کرمان پیرامون برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه استان، گفت: طرح نشاط معوی با هدف استفاده از ظرفیت و توان کودکان و نوجوانان در تابستان تعریف شده است.


وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان کار این طرح به شکل مطلوبی انجام شده است، افزود: برای استفاده از فرصت تعطیلات تابستان، نیاز است که بستری فراهم کنبیم تا این طرح با توجه به سوابق سال گذشته در حوزه بقاع متبرکه و اماکن تحت تولیت اوقاف به خوبی انجام شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه این طرح از 4 تیر امسال آغاز و تا 20 مرداد ادامه دارد، خاطر نشان کرد: نگاه اوقاف به حوزه های آموزشی، قرآنی و مذهبی در این طرح است.
 

وی افزود: برای اجرای این طرح 50 نفر روحانی آموزش دیده و متخصص این حوزه هااعزام می شوند.
 

حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به اینکه روحانیون بومی و غیر بومی انتخاب شدند، گفت: از دانشجویان مراکز قرآنی کشور نیز به صورت سهمیه سالانه در اجرای این طرح با ما همکاری دارند.


وی از شرکت 2 هزار و 500 نفر در طرح نشاط معنوی در سال گذشته در سطح استان خبر داد و افزود: در طرح های فرهنگی با مشکلاتی مواجه هستیم که یکی از این مشکلات نبود زیرساخت های مرتبط در اماکن و بقاع متبرکه است و معاونت فرهنگی باید نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشد تا بتوانیم افراد شرکت کننده را به 5 هزار نفر افزایش دهیم.
 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه طرح نشاط معنوی در 50 بقعه متبرکه سطح استان برگزار می شود و عمده مخاطبان طرح از نوجوانان و جوانان هستند، خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، تعدادی از شرکت کنندگان در این طرح، امسال به عنوان برگزیدگان به همراه همکاران طرح به اردوی مشهد مقدس اعزام می شوند.
 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کسب رتبه اول کشوری اداره کل اوقاف کرمان برای سه سال متوالی، گفت: این موفقیت مرهون تلاش همه دستگاه های مرتبط به ویژه اصحاب رسانه در استان است.

 


پایان پیام/
 

کد خبر 376597

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha