برگزاری بیش از 150 برنامه جزخوانی قرآن کریم در کانون های مساجد اردبیل

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، گفت: بیش از 150 برنامه جزخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، پیش از ظهر امروز (26 خرداد) در نشست اداری برنامه ها و فعالیت های ویژه ماه مبارک رمضان کانون های مساجد استان اردبیل، اظهار کرد: ماه رمضان در مکتب اسلام ماه ضیافت خداست و مومنین او مهمان این دعوت الهی هستند و باید طوری رفتار کنیم تا تمام آلودگی های نفسانی را از خود دور کنیم.


وی، با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است، تصریح کرد: برنامه و فعالیت های گوناگونی در ایام ماه رمضان مورد پیش بینی قرار گرفته و برای اجرا به کانون های مساجد استان ابلاغ خواهد شد.


سقاء، به بیان این مطلب که عطرافشانی و نظافت مساجد در استقبال از ماه رمضان مورد تاکید است، گفت: اعزام سخنران و اساتید به مساجد، مشارکت در برگزاری برنامه قرآنی 1448، برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان، برگزاری برنامه جزخوانی قرآن کریم در بیش از 150 مسجد اردبیل و برگزاری برنامه های تفسیر آیات زندگی از مهمترین برنامه های ماه مبارک رمضان است.


این مقام مسئول، با اعلام اینکه برگزاری دوره های آموزشی مقابله با آسیب های اجتماعی، مشاوره، طب سنتی و آداب اجتماعی از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان است، یادآور شد: برنامه های متنوع قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است که دستورالعمل آن نیز به کانون ها ابلاغ خواهد شد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، با اشاره به اینکه سفره های معنوی، حلقه تربیتی و پرسش و پاسخ از برنامه های کانون ها در سال های گذشته بوده و در سال جاری نیز اجرا خواهد شد، عنوان کرد: تولید محصولات فرهنگی همزمان با شب های قدر، توزیع کتب قرآنی، چاپ ادعیه ویژه ماه مبارک رمضان و توزیع در بین نمازگزاران، مشارکت با دستگاه های فرهنگی و اجرای از جمله کمیته امداد در جهت حمایت و شناسایی نیازمندان و اطعام آنها از دیگر برنامه های کانون های مساجد در ماه رمضان خواهد بود.


سقا، در پایان سخنان خود، با بیان اینکه در حوزه ورزشی برای اعضای کانون ها مسابقات فوتسال برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: امسال نیز همچون سال های قبل اعضای کانون های شرکت پرشوری در راهپیمایی روز جهانی قدس خواهد داشت.


پایان پیام/
 

کد خبر 376989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha