پرداخت یک میلیارد و 400 میلیون تومان زکات توسط مردم خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از پرداخت یک میلیارد و 400 میلیون تومان زکات توسط مردم استان طی سال گذشته در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سید رضا حسینی امروز ظهر (26خرداد) در ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی بسیج سازندگی استان اظهارداشت: در سال گذشته هشت گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شدند که 477 میلیون تومان به صورت مستقیم و غیر مستقیم به این مناطق کمک کردند.

 

وی با بیان اینکه در نوروز سال جاری سه گروه به مناطق محروم اعزام شدند، افزود: در این راستا 42 میلیون تومان کمک شد.

 

وی اظهارداشت: در سال گذشته 62 پروژه مرمتی و 31 پروژه احداثی عام المنفعه شامل مسجد، حسینیه، کتابخانه و ... توسط کمیته امداد استان ساخته شده است.

 

وی از پرداخت یک میلیارد و 400 میلیون تومان زکات بابت پروژه های عمرانی و کمک به محرومین در استان خبرداد و افزود: از این میزان یک میلیارد و 260 میلیون تومان در زمینه پروژه های عمرانی و 140 میلیون تومان بابت کمک به محرومین بوده است.

 

سید محمد حسینی، مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی نیز از برگزاری همایش پاسداشت بسیج اساتید با حضور اساتید عضو حلقه های علمی و صالحین خبرداد و افزود: این همایش همزمان با 31 خرداد با حضور مهمان کشوری برگزار می شود.

 

وی تاکید کرد: در تابستان سال جاری یک هزار دانشجو در قالب 60 گروه جهادی همزمان با اول تیرماه به مناطق محروم اعزام می شوند.

 

حجت الاسلام محمدعلی سلم آبادی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه تعامل خوبی بین این سازمان و بسیج سازندگی در زمینه ساخت خانه های عالم وجود دارد، افزود: از مجموع 150 خانه عالم 35 خانه عالم نیمه تمام مانده است.

 

وی بر ساخت هر چه سریع تر این خانه ها با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان تاکید و خاطرنشان کرد: از توان روحانیون مستقر در مناطق محروم در زمینه ارتقای مباحث دینی و فرهنگی گروه های جهادی استفاه می شود. 

پایان پیام/

 

کد خبر 377057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha