به جنبش عظیم مهربانی و اعتماد اجتماعی نیاز داریم

خبرگزاری شبستان:ربیعی با بیان اینکه امروز به جنبش عظیم مهربانی و اعتماد اجتماعی نیاز داریم،گفت: باید شرایطی فراهم کنیم تا بیش از گذشته به هم کمک کنیم که برای تحقق آن باید جامعه مدنی و افراد با هم وارد عمل شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دومین همایش سفیران طلایی بهزیستی و تقدیر از ورزشکاران مدال‌آور در پاراالمپیک 2012 لندن با اشاره به اهتمام و جهت‌گیری دولت تدبیر و امید اظهار داشت: دولت‌ها و صاحبان قدرت زمانی که بر اساس دو ذهنیت اینکه دولت همه چیز را می‌داند و دولت همه‌کاره است و همه کاری می‌تواند انجام دهد، فعالیت کند در معرض یک آسیب جدی قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به تفاوت‌های دولت کارآمد و فهیم با دولت ناکارآمد خاطرنشان کرد: دولت کارآمد و فهیم باید بداند چه چیزهایی را نمی‌داند و چه کارهایی را نمی‌تواند انجام دهد که این موضوع نشانه کارآمدی و راهی است که به سوی کارآمدشدن گشوده می‌شود.

 

ربیعی با اشاره به تحولات و اتفاقات پیش‌روی دنیا یادآور شد: امروز دنیا به قدری پیچیده شده که دولت‌ها به تنهایی قادر نیستند کاری انجام دهند و برای بهتر انجام شدن امور راه را برای حضور نخبگان و مردم بگشایند.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های سفیران سازمان بهزیستی، خیران و دست‌اندرکاران فعال در سازمان بهزیستی اظهار داشت: جنس کاری که شما انجام می‌دهید از نوع عاطفه و مهربانی است.

 

ربیعی ادامه داد: اگر در جامعه امروز افراد به صورت عنصر جامع تربیت شده باشند در دولت نیز می‌توانند کارهای خوبی انجام دهند که این جنس از کار در نهادهای اجتماعی و بدنه جامعه تأثیرگذار است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما بیش از گذشته نیازمند همدلی، نشاط، مدد به یکدیگر، تعامل و اعتماد و دستگیری است و ما به مدد همه مردم نیاز داریم که در این راستا باید روح بلند ایرانی – اسلامی را به مدد گرفته و آن را تقویت کنیم.

 

جنبش عظیم مهربانی و اعتماد اجتماعی را نیاز داریم

ربیعی با بیان اینکه امروز به جنبش عظیم مهربانی و اعتماد اجتماعی نیاز داریم، خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم کنیم تا بیش از گذشته به هم کمک کنیم که برای تحقق آن باید جامعه مدنی افراد و با هم وارد عمل شوند.

 

وی ادامه داد: نگاهی به تاریخ اجتماعی به ما آموخته هر کس در هر جایگاهی قرار گرفته و تأثیرگذار شده باید به یاد داشته باشد که محصول تلاش و زحمات دیگران است که این احساس مسئولیت بخشی از مسئولیت اخلاقی و اخلاق حرفه‌ای است که در آن قرار داریم.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه در برابر فقر و توسعه‌نیافتگی مسئول‌ایم و کسانی که در درجه‌های بالاتر اجتماعی قرار دارند و در جامعه شناخته‌تر هستند در قبال این امر مسئولیت بیشتری دارند.

 

ربیعی با تاکید بر ضرورت اعتماد به مردم خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم کنیم تا فضا برای فعالیت نخبگان فرهنگی، اجتماعی، هنری و علمی فراهم شود چرا که اینها سرمایه‌های اجتماعی کشور محسوب می‌شوند.

 

ربیعی با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید مبنی بر ایجاد نشاط و تقویت روحیه امید در جامعه و استفاده از پتانسیل نخبگان خاطرنشان کرد: دولت یازدهم با نگاه اعتماد و توجه به نخبگان از این سرمایه‌های اجتماعی برای کمک در بهبود وضعیت کشور استفاده می‌کند و همواره از این قشر در کنار مردم به عنوان کمک و همراه دولت یاد می‌کند.

 

دولت تدبیر و امید پاک‌کردن صورت‌مسئله را به معنای حل آن نمی‌داند

 

ربیعی اظهار داشت: امروز دولت تدبیر و امید پاک‌کردن صورت‌مسئله را به معنای حل آن نمی‌داند و به همه مسایل و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه واقف است و با این رویکرد برای بهترشدن شرایط زندگی افراد جامعه و ارتقای سطح کیفی زندگی افراد جامعه برنامه‌ریزی می‌کند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت دست نیاز به سوی مردم دراز کرده است و آماده استفاده و بهره‌برداری از دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات مردم برای ارتقا و پیشرفت جامعه است، تاکید کرد: شما سفیران همدردی اجتماعی هستید و نماد آن هستید که در ایران بزرگ هیچ‌کس تنها نیست و برای رسیدن به این هدف و ایجاد جامعه بانشاط‌تر نیازمند همدلی بیشتر مردم هستیم.

 

پایان پیام/

 

 

 

 

کد خبر 377275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha