آغاز آیین غبارروبی مساجد در آذربایجان غربی

خبرگزاری شبستان:معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: همه ساله در آستانه ماه مبارک رمضان مساجد استان غبار روبی و عطر افشانی می شوند.

حجت الاسلام محمد فتاحی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار شبستان،گفت: این امر به عنوان سنتی خجسته و حسنه همه ساله در دهه آخر شعبان اجرا می شود.

 

وی، با بیان اینکه در این دهه روحانیون با همکاری هیات امنای مساجد و مردم مسلمان با غبارروبی و گردگیری مساجد به استقبال ماه ضیافت الهی می روند، افزود:  تمامی مساجد به خصوص مساجدی که دارای امام جماعت هستند این دهه اقدام به غبار روبی می کنند.

 

فتاحی اضافه کرد: دهه آخر شعبان علاوه براینکه فرصتی برای آماده سازی مساجد برای استقبال از ماه مبارک رمضان می باشد بلکه فرصتی هم برای زودودن زنگار دل هاست که انسان ها با دور کردن کینه و دشمنی از یکدیگر به استقبال ماه پر خیر و برکت رمضان بروند.

 

این مسئول ادامه داد: مساجد به عنوان بزرگ ترین مراکز دینی نقش بسزایی در ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه دارند و ماه رمضان فرصت مناسبی است تا با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در مساجد بتوانیم جوانان را به سمت مساجد بیش تر تشویق کنیم.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، با در خواست از مردم برای مشارکت در امر غبار روبی مساجد، ابراز امید واری کرد: امسال نیز مانند سال های گذشته مردم به صورت خودجوش با عطر و گلاب و با همکاری مسئولان مساجد را برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده کنند.

 

گفتنی است، آذربایجان غربی دارای بیش از 3 هزار و 700 مسجد است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 377296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha