فعالیت های اقتصادی به پشتوانه فرهنگ اسلامی موجب رشد کشور می شود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرستان رامسر گفت: اگر اقتصاد در اختیار فرهنگ اصیل اسلامی قرار گیرد، شاهد رشد و بالندگی کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران و به نقل از کمیته خبری دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، حجت‌الاسلام جلیل مرتضوی، امام جمعه رامسر در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات سراسر کشور در این شهرستان با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ گفت: زمینه اجرایی کردن این شعار در کشور فراهم شود و اگر اقتصاد در اختیار فرهنگ اصیل اسلامی قرار گیرد شاهد رشد و بالندگی کشور خواهیم بود.


وی با اشاره به سابقه ولایتمداری مردم رامسر و حضور پرشور این مردم در دوران دفاع مقدس گفت: مردم رامسر با تقدیم 271 شهید در دوران دفاع مقدس سابقه درخشانی در همراهی انقلاب اسلامی دارند.


حجت‌الاسلام مرتضوی، به سابقه فرهنگی این شهرستان و مردم منطقه اشاره کرد و بیان داشت: با تاسیس دانشگاه های مختلف به لحاظ فرهنگی این شهر از شهرهای دارای سابقه فرهنگی است.


وی به نقش اثرگذار دین در پیشرفت جامعه اشاره کرد و گفت: پیشرفت حال حاضر کشور را مدیون دین‌مداری افراد جامعه هستیم.


حجت‌الاسلام مرتضوی با اعلام اینکه رهبر انقلاب اسلامی در شعار سال تکلیف مردم و دستگاه‌های اجرایی را به خوبی تبیین کردند، خاطرنشان شد: با مدیریت جهادی و عزم ملی نتیجه مطلوبی در اقتصاد کشور محقق می شود.


وی با اشاره به نگاه دین اسلام در مقوله اقتصاد و فرهنگ، افزود: اسلام فرهنگ و اقتصاد را تلفیق هم می‌داند و تاکید دارد که این دو موضوع در کنار هم قرار گیرد.


پایان پیام/

کد خبر 377435

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha