برپایی 80 پایگاه طرح اوقات فراغت در استان قم

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری طرح اوقات فراغت 30پایگاه روستایی و50 پایگاه در مساجد شهری که درمجموع 80 پایگاه طرح اوقات فراغت درراستای غنی سازی اوقات فراغت خبر داد.

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت اظهارکرد: سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در نظر دارد همزمان با آغاز فصل تابستان جهت غنی سازی طرح اوقات فراغت برنامه های متنوعی را در دستور کار خود قرار داده است.


وی افزود: نخستین برنامه طرح اوقات فراغت دفتر تبلیغات برنامه ریزی درراستای قرآن و تفسیراست که با هماهنگی ستاد تفسیرهریک ازائمه جماعات استان که آمادگی بیان تفسیر را داشته باشند با ارائه یک جلد کتاب تفسیر در مساجد تدریس کنند.


معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد:برنامه‌ها غنی سازی اوقات فراغت همزمان با ماه رمضان در دو قالب عمومی و طرح اوقات فراغت در کانون های روستایی و شهری برگزار می‌شود.


حجت الاسلام نجاریان زاده با اشاره به نقش بانوان درعرصه های مختلف انقلاب اسلامی گفت: به جهت همین اهمیت و ارزش جایگاه زنان در جامعه جلسات تفسیر جداگانه ای در مجتمع نوردر ماه مبارک رمضان با مشارکت ستاد تفسیر امور مساجد، اداره کل فرهنگ و ارشاد و حوزه علمیه برگزار می کند.


وی با بیان اینکه متاسفانه هیچ اعتباری جهت غنی سازی طرح اوقات فراغت جوانان در دفتر تبلیغات در نظر گرفته نشده است اظهار داشت: در راستای غنی سازی طرح اوقات فرغت جوانان و نوجوان برنامه های متنوعی با حمایت یکی از ngo های برنامه ریزی شده است تا بتوانیم با توجه به نبود اعتبارات لازم برنامه های متنوعی را برای جوان و نوجوانان اجرایی سازیم.


معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطر نشان ساخت: برای اجرایی این طرح اساتید اعزامی از سوی دفتر تبلیغات بوده و اجرای طرح اوقات فراغت در مساجد محوری و پرجمعیت استان قم برگزارتا خدمت ارزننده به نسل جوان همراه با آموزشهای قرآنی درقالب کتابهای ره توشه، قصه های قرانی، نکات علمی آموزشی، تاریخ و ...ارائه شود.


حجت الاسلام نجاریان زاده تصریح کرد: تعداد پایگاه‌های طرح اوقات فراغت به دلیل کاهش اعتبارات از 150 پایگاه در سال گذشته به 80 پایگاه شهری و روستایی در سال جاری کاهش پیدا کرده است.


وی گفت: درطرح اوقات فراغت 30 استاد در مناطق روستایی و 50 استاد درمساجد شهری فعالیت خواهند داشت که درمجموع 80 پایگاه طرح اوقات فراغت درراستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان فعالیت گسترده خواهند داشت.


معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه به تعداد روحانیون مستقر در پایگاههای طرح اوقات فراغت اشاره کرد و اذعان داشت: تعداد روحانیون مستقر در 10 پایگاه روستایی و 40 پایگاه شهری بوده و 15 پایگاه شهری به خواهران اختصاص پیدا کرده است.


حجت الاسلام نجارایان زاده ادامه داد: پایگاه‌های موجود در قالب 15 بوستان و 35 هسته جوان فعالیت دارند و بیشترین برنامه‌ها در هسته‌های جوان متمرکز شده است.


وی ادامه داد: بیشتر برنامه‌های امسال در طرح اوقات فراغت بر اساس فرمایشات رهبری که با عنوان سال جهاد فرهنگی برنامه ریزی شده تا فرهنگ قرآن در جامعه به عنوان یکی از راه کارهای اصلی در مسیر سبک زندگی اسلامی و دینی ترویج پیدا کند.


معاون فرهنگی اداره ‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: 350 کلاس در اختیار پایگاههای قرآنی نسبت به آموزش روخوانی، روان خوانی، تجوید، صوت و لحن و مفاهیم قرآنی برای گروه سنی جوان و نوجوان در نظر گرفته شده است.


حجت الاسلام نجاریان زاده گفت: اجرای طرح اوقات فراغت از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و در یک دوره 45 روزه با ارئه برنامه های ویژه برگزار می‌شود و ادامه طرح که یک طرح یکساله می باشد بعد از ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.


وی ابراز داشت: پیش بینی می‌شود در طرح اوقات و فراغت بیش از 30 هزار نفر در طرح های تفسیر قرآن و دیگر برنامه های قرآنی شرکت داشته باشند.


معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم در پایان گفت: طرح اوقات فراغت بر اساس سبک زندگی اسلامی ودینی و با رائه موضوعاتی مانند آسیب‌ها و مبارزه با مواد مخدر، عفاف و حجاب و ...در استان قم برگزار می‌شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 377594

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha