برگزاری طرح "نشاط معنوی و ضیافت الهی" در بیش از 280 امامزاده فارس

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری طرح "نشاط معنوی و ضیافت الهی" در بیش از 280 امامزاده در سطح استان خبر داد و گفت: 410 مبلغوظیفه اجرای این طرح را به عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس امروز (31خرداد) در جمع خبرنگاران، ماه رمضان را دارای بالاترین ظرفیت برای بازنگری و بازگشت به سوی خویش خواند و گفت: رمضان ماه سرنوشت عمر انسان است.


وی با اشاره به اینکه بی شک مهمترین عوامل انحطاط جوامع بشری مربوط به غفلت و جهل انسان است، اضافه کرد: ماه رمضان، ماه بیداری و آگاهی انسان محسوب می شود که امیدوار است با عنایت رب العالمین بتوانیم ذخیره ای برای دنیا و آخرت، تهیه کنیم.


حجت الاسلام حسینی مقدم با تاکید بر اینکه ادارخ کل اوقاف و امور خیریه به حسب وظیقه ذاتی که در خصوص تولی گری امامزادگان و بقاع متبرکه دارد، برنامه های مهمی را برای ماه مبارک رمضان در این اماکن مقدس در نظر گرفته است، اظهار داشت: اوقاف فارس از استان های پیشتاز محسوب می شود.


وی از برگزاری طرح "نشاط معنوی و ضیافت الهی" در بیش از 280 امامزاده در سطح استان خبر داد و گفت: 210 نفر از مبلغین اعزامی حوزه علمیه قم و بیش از 200 نفر از مبلغین بومی طرح های مذکور را در سطح بقاع متبرکه و مناطق محروم به اجرا می رسانند.


این مقام مسئول طرح مذکور را ویژه ایام اوقات فراغت دانش آموزان خواند و اضافه کرد: برنامه های معرفتی در بخش های معارف قرآنی، احکام شرعی، فرق و ادیان، تاریخ اسلام، پاسخ گویی به شبهات دینی، برنامه های متنوع ورزشی، تفریحی و هنری و اردوهای فرهنگی و مذهبی برای دانش آموزان حاضر در این طرح، طراحی شده که به اجرا گذاشته می شود.
حجت الاسلام حسینی مقدم برگزاری جلسات تفسیر قرآن، جز خوانی و ترتیل قرآن کریم با حضور قاریان مصری، بین المللی و استانی در بقاع متبرکه و برپایی بیش از 20 خیمه معرفت را از دیگر برنام های این طرح و ماه مبارک رمضان خواند و تصریح کرد: موضوع طرح ملی حفظ قرآن کریم و آغاز ثبت نام از 20 هزار نفر از علاقمندان به حفظ آیات وحی است، از دیگر برنامه های این اداره کل در این ایام است.


وی با اشاره به اینکه در سال 92 اوقاف فارس 20 هزار نفر را در موضوع حفظ قرآن کریم تحت پوشش برنامه قرار گرفتند، افزود: در سال جاری و همزمان با ماه مبارک رمضان کلاس های حفظ قرآن کار خود را آغاز می کنند و امیدواریم بتوانیم در سال جاری هم بتوانیم قدم های موثری را برداریم.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تیم رصد خانه آستان مقدس حضرت سیدعلاالدین حسین (ع) قطب فعالیت های نجومی و رویت هلال محسوب می شود و تحت نظارت ستاد رویت هلال دفتر مقام معظم رهبری تیمی مجهز با حضور چهار نفر منجم خبره در روز 6 تیر به ارتفاعات کوه دنا اعزام خواهند شد، افزود: این گروه ارائه آموزش و فعالیت های تخصصی بی نظیری نیز در کارنامه خود دارد.


مدیر کل اوفاف و امور خیریه فارس در پایان مسابقات قرآنی را یک رویداد بزرگ فرهنگی دانست و افزود: خبرنگاران رسانه ها نیز در این مسابقات به خوبی وظیفه خود را انجام دادند.


پایان پیام/

کد خبر 378178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha