سرکشی به والدین شهدا و ایثارگران از ارزش های مهم انقلاب است

خبرگزاری شبستان:فرماندارشهرستان سمنان گفت : احترام و سرکشی به والدین شهدا و ایثارگران و آزادگان وظیفه و یکی از ارزش های مهم انقلاب است.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، حسن سعدالدین امروز(31 خرداد) با حضور درمنزل آزاده جانباز55 درصد و دو شهید گرانقدر شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان بزگوارو رشادت های جانبازان و بویژه آزادگان گفت: والدین شهدا و اسرا الگو و اسوه صبر و استقامت اند و جوانان در این دوره باید با فرهنگ ایثار و شهادت و با تعامل بیشتربا این قشر گرانقدر آشنا شوند .


وی بیان و ثبت خاطرات شهادت و جانبازی و خاطرات اسارت ر ا وظیفه ای تاریخی دانست و گفت: با ثبت این وقایع نسل های آتی میتوانند فرهنگ دفاع و شهادت را درک کنند.


سعدالدین احترام و سرکشی به والدین شهدا را وظیفه و یکی از ارزش های مهم انقلاب دانست و تصریح کرد :مردم و بویزه مسئولان باید با الگو قرار دادن والدین شهدا در مسیر ولایت و حفظ ارزشهای انقلاب و اجرای منویات رهبری و امام راحل گام بردارند چرا که تحقق این امر اقتدار و امنیت کنونی را به همراه دارد.


فرماندار سمنان با اشاره به شرایط نا امنی و بی ثباتی در کشور های همسایه ایران گفت :همواره رهبری مدبرانه امام راحل و مقام معظم رهبری و اطاعت از فرامین ایشان ثبات و امنیت ایران را در پی داشته و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواره در ایران اسلامی ساری و جاری است.


معاون پزوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه با اشاره به ثواب و جایگاه شهدا در تقدیم خون و جان خود در راه اسلام در نزد باری تعالی و اطاعت ا ز ولی فقیه را رمز ماندگاری شهدا دانست.


حجت الاسلام و المسلمین فریدون ادامه داد: توجه به خانواده شهدا و ایثارگران مد نظر مقام معظم رهبری بوده و همواره ایشان خود شخصا دیدارهایی را با خانواده معظم شهدا و جانبازان و ازادگان دارند که این امر وظیفه ما را نسبت به این قشر بزرگوار سنگین تر می کند.


در این دیدار از دو خانواده شهید و یک جانیاز تجلیل بعمل آمد.


شهید والامقام حسین میرحاج متولد 1344 که در تاریخ دوازدهم مردادماه 1362در منطقه عملیاتی مهران بر اثر اصابت ترکش به بدن و قطع پا به فیض شهادت نائل آمد.


شهید والامقام محمد تقی ذوالفقاری متولد 1345 که در تاریخ 12 خرداد ماه 1366در منطقه عملیاتی مجنون بر اثر اصابت ترکش به بدن به فیض شهادت نائل آمد.


آزاده و جانباز 55 درصد آقای علی اکبر سلیمانی که در تاریخ23 تیرماه 1361 بر اثر اثابت گلوله در منطقه عملیاتی شرق دجله از ناحیه دست و پا دچار مجروحیت و به اسارت دشمن در آمد و در مورخ سوم مردادماه1369به آغوش وطن بازگشت .
 

پایان پیام/

کد خبر 378244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha