ابراز خرسندی مهمانان از میزبانی جمهوری اسلامی ایران

خبرگزاری شبستان: در آستانه آیین گشایش کنگره بین المللی سبط النبی(ع) 40 نفر از مهمانان خارجی امروز به زیارت آستان مقدس عبد العظیم الحسنی رفتند و از میزبانی کشورمان ابراز خرسندی کردند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیین گشایش کنگره بین المللی سبط النبی(ع) با محوریت شخصیت امام حسن(ع) فردا در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با حضور دکتر حسن روحانی برگزار می شود که امروز جمعی از مهمانان خارجی این همایش به زیارت آستان مقدس عبد العظیم الحسنی رفتند.
بنابراین گزارش طی دو روز گذشته مهمانان خارجی کنگره بین المللی سبط النبی(ع) از کشورهای هند، آذربایجان،سودان، عراق، سوریه،هند، ترکیه، اندونزی و...به کشورمان سفر کردند و عصر امروز از محل هتل لاله تهران به سمت آستان مقدس عبد العظیم الحسنی عزیمت کردند.

گفتنی است مهمانان پس از حضور در آستان مقدس عبد العظیم الحسنی(ع) در سالن همایش های آستان حضور یافته و با پخش کلیپی به زبان عربی با زندگانی حضرت عبد العظیم(ع)، امامزاده طاهر و امامزاده حمزه آشنا شدند.
گفتنی است پس از مشاهده این کلیپ، مهمانان به زیارت مرقد مطهر امامزادگان واجب التکریم رفته و پس از آن با حضور در کتابخانه آستان از نسخه های خطی و سایر کتب ارزشمند بازدید کردند.
اغلب مهمانان که از کارشناسان دینی و شاعران برجسته کشورشان هستند از نحوه میزبانی جمهوری اسلامی ایران ابراز رضایت کردند و برگزاری کنگره سبط النبی(ع) را مسیر موفق برای معرفی شخصیت امام حسن مجتبی(ع) دانستند.
شایان ذکر است، کنگره بین المللی سبط النبی(ع) در اول و دوم تیرماه برگزار می شود که در پایان از مقالات برتر طی مراسمی تقدیر به عمل خواهد آمد.
دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد نماز جمعه تهران، صدا و سیمای جمهوری اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، جامعة المصطفی(ص) العالمیة، بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، موسسه حضرت قاسم بن الحسن(ع)، سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سازمان اطلاعات و تحقیقات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد و موسسه فرهنگی هنری ابناء الرسول(ص) از همکاران مجمع جهانی اهل بیت(ع) در برگزاری کنگره سبط النبی الاکبر امام حسن مجتبی(ع) هستند.
پایان پیام/
 

کد خبر 378394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha