اختلاط زن و مرد نامحرم و اسراف مهمترین آسیب های نشاط سالم است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دین مبین اسلام نسخه های زیادی را برای نشاط انسان ارائه داده است،گفت: اختلاط زن و مرد نامحرم و اسراف مهمترین آسیب های نشاط سالم است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته (31خرداد) در یازدهمین دوره جلسات "دین، نشاط، زندگی" با موضوع چگونه دین به زندگی نشاط می بخشد، اظهار داشت: اگر انسان در زندگی فردی و اجتماعی بهترین استفاده را از نعمت های الهی ببرد با نشاط خواهد بود.


وی افزود: اشبتاه برخی از افراد این است که لذت بردن، خوردن، بکار گرفتن امکانات پیشرفته و شاد بودن را منافات با دیانت تلقی می کنند اما این گونه نیست چرا که دین اسلام یک دین همه جانبه و نشاط آور است.


عضو شورای علمی رشته تخصصی تبلیغ در حوزه علمیه قم با بیان اینکه خوش گذرانی انسان هیج منافاتی با دین ندارد، گفت: بهره گیری حلال ازنعمت های خداوند باعث نشاط انسان در زندگی می شود.


حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: شهدا بهترین بهره را از نعمت های خداوند کرده اند چرا که آنان از مخلوقات عالم هستی و نعمت های دنیوی برای رسیدن به قله معنویت و بهره گیری از نعمت های آخرت به خوبی استفاده کردند.


وی افزود: دین نه تنها با دیانت منافاتی ندارد بلکه استفاده حلال از آنچه در اختیار داریم موجب نشاط و شادی در زندگیمان می شود چرا که خداوند متعال در قرآن کریم آیاتی را تحت عنوان اینکه عالم هستی را برای بهره مندی انسان و انسان را بندگی خلق کردیم را بیان کرده است پس هرکس از نعمت ها از راه حلال بهره گیرد با نشاط و سعادتمند می شود.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مفهوم نشاط، بهره گیری حلال از نعمت هایی که در اختیار داریم است، اظهار داشت: طبیعت مولد نشاط است اگر انسان با رعایت حدود، بهره گیری حلال از نعمت ها را داشته باشد هیچگاه از زندگی دلگیر نمی شود.


وی آثار نشاط واقعی را در زندگی با دوام، عمیق و زاد و ولد دار عنوان کرد و گفت: نشاط آوری موسیقی های مبتذل همانند مواد مخدر است چرا که در مدت کوتاه آن نشاطی که در انسان بوجود می آید از بین می رود به خاطر اینکه در عمق وجود انسان تاثیر نمی گذارد.


عضو شورای علمی رشته تخصصی تبلیغ در حوزه علمیه قم افزود: دین مبین اسلام نسخه های زیادی را برای نشاط انسان ارائه داده است که انسان با بهره مندی از این نسخه ها از زندگی فردی و اجتماعی راضی و احساس ارامش می کند.


وی افزود: تقلید از دیگران در مجالس شادی، اختلاط زن و مرد نامحرم با هم و اسراف مهمترین آسیب های نشاط سالم است چرا که اگر از فرهنگ غربی ها الگو نگیریم و با کمترین امکانات بهترین و شاد ترین مجالس شادی را برپا کنیم هیچگاه از وضعی که داریم احساس نارضایتی نخواهیم کرد.


حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه برای برخورداری از نشاط باید به یاد خدا بود، گفت: خانه و خانواده کانون اصلی نشاط در دین اسلام محسوب می شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 378399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha