برگزاری کنگره سبط النبی منشا وحدت برای همه مسلمانان است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در کردستان، با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره های علمی با موضوع ائمه گفت: برگزاری کنگره سبط النبی منشا وحدت برای همه مسلمانان است.

حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان در سنندج گفت: بلاد کفر با وجود اشتراکات جزیی با هم ملت واحده شده اند و با هم متحد و هماهنگ در راستای ضربه زدن به اسلام عمل می کنند.


وی ادامه داد: سبط اکبر منشا وحدت برای همه مسلمانان است، شخصیت و برتری که امام حسن مجتبی علیه السلام دارند در همه مذاهب مشترک است.


نماینده ولی فقیه در کردستان، بر ترویج و تبیین سیره و سلوک ائمه در بین آحاد جامعه تاکید کرد و افزود: امام حسن مجتبی (ع) برای اینکه مسلمانان حفظ شوند کار بزرگی چون صلح انجام دادند و این اصلی است که اصل وحدت و اتحاد برای مسلمانان بماند و برای حفظ جان مسلمانان کوتاه آمدند.


حجت الاسلام شاهرودی، با بیان اینکه در وجود ائمه اطهار عیبی وجود ندارد، اظهار داشت: اگر واقعا حرف های امام حسن (ع) توجه کنیم و امت اسلامی از بیانات ایشان بهره مند شوند می فهمیم که حقیقت قران جز اعمال و رفتار مطهرین نیست.


این مقام مسئول، با بیان اینکه ائمه نیاز به تجلیل ندارند، اذعان کرد: لذا باید از فرمایشات امام حسن مجتبی (ع) احادیثی که منشا وحدت است و به درد بشریت می خورد رواج داده شود.


وی خاطر نشان کرد: لازم است مسئولان فرهنگی بیانات ائمه را ترویج دهندف اعمالشان تجزیه و تحلیل شود و به عنوان الگویی برای مسلمانان مورد توجه باشند.


پایان پیام/
 

کد خبر 378570

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha