اجرای طرح نشاط معنوی بالحاظ آداب و رسوم و اقلیم آب و هوایی در کرمانشاه

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه،از برگزاری طرح نشاط معنوی متناسب با آداب، فرهنگ و رسوم، موقعیت جغرافیایی و اقلیم آب و هوایی نقاط مختلف استان در امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد.

حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان در خصوص اجرای طرح نشاط معنوی به خبرنگار شبستان گفت: باتوجه به تقارن با ماه مبارک رمضان شروع طرح از 8 تیر و پایان آن با تجلیل از دانش آموزان و مربیان برتر در 20 مرداد خواهد بود.


وی مدت اجرای این طرح را 45 روز اعلام کرد و افزود: مراسم افتتاحیه طرح نشاط معنوی به فراخور هر شهرستان برگزار می شود.
 

حجت الاسلام حسینی اراکی، اظهار داشت: امسال با نگاهی ویژه و متفاوت از سال های گذشته، این طرح را متناسب با آداب، فرهنگ و رسوم، موقعیت جغرافیایی و اقلیم آب و هوایی نقاط مختلف استان برگزار می کنیم.
 

وی با اشاره به اینکه این ویژگی ها در کتاب های مورد نظر در طرح نیز دیده شده است، افزود: کتب طرح نشاط معنوی به صورت متمرکز از سوی معاونت اجتماعی سازمان اوقاف ارسال شده، این درحالی است که از قبل مسائل مربوط به استان اعم از آداب و رسوم و اقلیم آب و هوایی جهت لحاظ در کتب آموزشی طرح، به مرکز اعلام شده است.
 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه برگزاری برنامه های تربیتی و اخلاقی برای دانش آموزان و والدین، اردوهای تفریحی، برگزاری کلاس های ورزشی به حسب گروه سنی در دو بخش خواهر و برادر، برگزاری آزمون پایانی و تجلیل و تشویق از دانش آموزان و مربیان برتر در اختتامیه طرح را از جمله برنامه های طرح نشاط معنوی در بقاع و امامزادگان استان برشمرد.
 

وی همچنین از نظارت و بازدید طرح و رفع موانع و اشکالات آن در ایام تابستان خبر داد و گفت: امسال اجرای طرح نشاط معنوی را با حضور 15 مبلغ در 9 بقعه و امامزاده شاهد خواهیم بود.
 

حجت الاسلام حسینی اراکی،بقعه سیده فاطمه، امامزاده ابراهیم(ع) و امامزاده باقر را از مکان های اجرای طرح در شهرستان کرمانشاه برشمرد و گفت: امامزاده مهدی هرسین، امامزاده ابراهیم کنگاور، امامزاده احمد سنقر، احمد ابن اسحاق سرپل ذهاب، قاضی الکیا اسلام آبادغرب و بقعه سید محمود اصفهانی در پاوه مجری طرح خواهند بود.
 

وی با اشاره به بهره گیری از دانشجویان دانشکده علوم قرآنی در اجرای طرح و به جهت برقرار کردن ارتباطی بهتر با جوانان و نوجوانان مخاطب، خاطرنشان کرد: استقبال دانش آموزان از این طرح در سال گذشته بسیار خوب بود.
 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه، یادآور شد: تابستان امسال، اجرای یک روزه طرح نشاط معنوی را در قالب اردوهای آموزشی و تفریحی در امامزاده باقر بیستون، امامزاده قنبر زنگی، احمدابن اسحاق، امامزاده خلیل الله گروس و کانون تربیتی کمیته امداد خواهیم داشت.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 378821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha